השוק

UBS: תעשיית התוכנה לקראת האטה, מוריד את ההמלצה לענקיות

ענקית הפיננסית השוויצרית UBS מעריכה שתעשיית התוכנה נמצאת לקראת שנה של האטה בקצב הצמיחה ולכן היא מורידה את ההמלצה לענקיות הענף Adobe ו-Salesforce
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום unsplash pexels)
ענקית הפיננסים השווייצרית UBS מעריכה שעסקי התוכנה בעולם יצמחו בקצבים נמוכים מבשנים האחרונות ולכן היא מורידה את ההמלצה שלה לענקיות Adobe ו-Salesforce ל"נייטרלי". ב-UBS ממקדים את התחזיות הפחות טובות שלהם לתעשיה בתעשיית התוכנה המיועדת לארגונים עסקיים ולאו דווקא לתעשיית התוכנה כולה ומכאן ההשפעה השלילית הצפויה על מניות Adobe ו-Salesforce.
ב-UBS אומרים שתעשיית התוכנות לארגונים עברה צמיחה משמעותית בשנתיים האחרונות כשאנשים לא מבינים עד כמה ארגונים השתנו בשנתיים האלה ולמעשה השקיעו סכומים גבוהים של כסף, הרבה יותר ממה שחשבו קודם בתוכנות ארגוניות. מכאן, אומרים ב-UBS, היקף ההשקעות יכול להיות נמוך הרבה יותר מכפי שהוציאו הארגונים בשנתיים האחרונות - וזה ילחץ על מניות הענף.
 
כאמור מניית Saleforse נכנסה למהלך חזק מאוד מאז החל משבר הקורונה כשארגונים העבירו במהירות את מערכי שירות הלקוחות, מכירה, שיווק וניהול לעבודה מרוחקת. המערכת של Saleforse מותאמות בדיוק למצבים האלה והן בעלות יכולות מרשימות מה שהביא את המשקיעים לעוט על המניה שנסחרה בחודש מרץ 2020 ב-143.98 דולר למניה והגיעה לשיא באוקטובר 2021 אז נסחרה במחיר של 299.69 דולר, כלומר עלייה של 108% בשנה וחצי. היום נסחרת המניה ברמה של 248.23 דולר.
ב-Adobe המצב דומה גם כאן החברה נכנסה למהלך מואץ של צמיחה מאז תחילת משבר הקורונה כשהיא העבירה את הלקוחות ממודל רכישת תוכנה למודל של מנויים (SAAS) מה שהביא חברות רבות לאמץ את הפתרונות של החברה בקצב מואץ תוך מעבר לשירותי המנויים שלה. מניית החברה נסחרה בחודש מרץ 2020 (תחילת משבר הקורונה) ברמה של 318.24 דולר ובשיא שלה, בחודש נובמבר 2021 נסחרה ברמה של 669.85 דולר, כלומר זינוק של יותר מ-110% בשנה וחציה. היום נסחרת המניה ברמה של 554 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה