השוק

ישראל תספק גז ללבנון? "הם במשבר חמור, אין חשמל"

לאחר הדיווח על היוזמה של ארה"ב בה ישראל תעביר גז ללבנון דרך ירדן, וההכחשה של ממשלת לבנון ושל משרד החוץ האמריקאי, ד"ר עמית מור, מנכ"ל אקו אנרג'י אומר בראיון רדיו: "ההסכם פורמלית יהיה עם מצרים, אבל המולקולות יהיו משדה לוויתן"
מערכת ice |  7
צינור גז (צילום unsplsh)
משבר הגז בלבנון: לאחר שכתב חדשות 12 אהוד יערי חשף כי ארה"ב מתכננת עסקה בה ישראל תעביר ללבנון גז שיעבור דרך ירדן, ד"ר עמית מור, מנכ"ל אקו אנרג'י ומרצה בכיר באוני' רייכמן הסביר היום (רביעי) לרדיו 103 כיצד זה יקרה: "ההסכם פורמלית יהיה עם מצרים, אבל המולקולות יהיו משדה לוויתן". 
ד"ר עמית מור מתאר את המצב קשה בלבנון, בעקבותיו מתחייבות הפסקות חשמל וגז רבות במדינה הנשלטת בידי ארגון הטרור חיזבאללה: "לבנון סובלת ממשבר חמור, אין לחברת החשמל הלבנונית כסף."
למרות הפרסום כאן בישראל, משרד החוץ האמריקני ומשרד האנרגיה והמים הלבנוני מכחישים את הפרסומים כי הגז המצרי, שמתוכנן לעבור דרך ירדן וסוריה ללבנון, הוא בעצם גז ישראלי. בתגובה לפרסום בחדשות 12, משרד החוץ האמריקני צייץ בטוויטר שלו הכחשה לגבי עסקת אנרגיה בין ישראל ללבנון בתיווך ארה"ב. "הדיווחים על עסקת אנרגיה בין ישראל ללבנון שגויים", כתבו.
 
כזכור, העיתונאי אהוד יערי פרסם לראשונה במוצאי שבת האחרון שארה"ב מאשרת הסכם אספקת גז ללבנון ונותנת אור ירוק למהלך דרמטי בו הגז שתספק ירדן בצינור לסוריה ומשם ללבנון - יגיע מישראל. ארה"ב מחריגה למעשה את המהלך הזה מתוך הסנקציות שהיא הטילה על משטר אסד, והגז שיגיע לירדן יובל ממאגרי תמר ולוויתן הישראליים. מי שתפר את ההסכם הזה הוא השליח המיוחד של ארה"ב לנושאי אנרגיה, עמוס הוכשטיין, ומאחורי המהלך - שתואם גם עם הנשיא פוטין - לייצר אלטרנטיבה למאמצי הסיוע של איראן ללבנון.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אנחנו מוכרים הרבה מוצרים דרך גורם שלישי .
    לילי 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך שוקולד עילית מגיע למדינות ערב המחיר של שוקולד שווצרי משובח . הגז הישראלי מתחבר לצינור מיצרי באל עריש ובירדן .הגז זורם ממערב דרומה , מזרחה וצפונה . אלה העובדות . מרגע שהגז חודר לצינור מיצרי הגז הוא מיצרי .
    סגור
  • 6.
    עזרה
    יציק 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש מעשה דבילי ביותר מדינת ישראל תעשה..לעזור למדינת אויב..אם העם בלבנון שברובו הגדול תומך בחיזבאללה..מקבל עזרה מישראל השנואה..אין לי מילים!!!
    סגור
  • 5.
    אם אין להם כסף,אז מה זה משנה איפה הם קונים ?
    אלכסי 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם בין כה וכה לא יכולים לשלם עבור הגז. אז מי בכל זאת ישלם? האמריקאים?
    סגור
  • 4.
    להעביר ישר ללבנון . ושיגידו תודה.פומבית. (ל"ת)
    אלי 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תמכרו חשמל
    עופר 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למדינת ישראל הרבה יותר משתלם למכור חשמל יש גם אפשרות להעסיק עוד עובדים .
    סגור
  • 2.
    חלם, במלחמה הבאה נפציץ כתגובה את תשתית הגז שלהם. (ל"ת)
    מוטי 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לחמאס אין חשמל משל עצמו - אבל יש את ישראל שמספקת
    צלאח א-דין אל-איובי 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למדינת החיזבאללה אין חשמל - איזה מזל שיש להם את היישות הציונית עם הממששת הסמאלנית-ערבית שתציל אותם. החיזבאללה בתגובה: תודה בנט, תודה שקד, תודה גנץ, והכי הרבה תודה - לליברמן, רק שלא יחסל את נסראללה תוך 48 שעות כמו שהוא חיסל את הנייה ואת בקבוקי היין שאטו פטרוז היקרים ברבבות שקלים כ"א אצל ניקול ראידמן.
    סגור