השוק

נתן חץ יציג ברבעון הרביעי רווחי שערוך של 1.3 מיליארד שקל

אלוני חץ והחברות הבנות שלה שייערכו נדל"ן במהלך הרבעון וכתוצאה מהשערוך הזה תרשום אלוני חץ רווח רבעוני אסטרונומי של 1.3 מיליארד שקל; המשקיעים פחות אוהבים את המשחק הזה והמניה עולה בכ-1.5% בלבד
ניצן כהן | 
נתן חץ אמות (צילום יחצ, פלאש 90)
איש העסקים נתן חץ שיערך ברבעון הרביעי של השנה את הנדל"ן שבבעלותו ובבעלות החברות הבנות שלו וכתוצאה מהשערוך הזה, אלוני חץ תרום רווחי (שערוך) רבעוניים אסטרונומיים של 1.3 מיליארד שקל.
רווחי שערוך ש ל700 מיליון שקל ינבעו לאלוני חץ כתוצאה משערוך נכסים של אמות השקעות ועוד רווח שערוך של 150 מיליון ליש"ט ינבעו לחברה כתוצאה משערוך נדל"ן בחברת הבת שמנהלת נכסים באנגליה. בסיכומו של דבר, חלקה של אלוני חץ בתהליך הזה יניב לה רווחי שערוך של יותר מ-1.3 מיליארד שקל.
 
כאן המקום לציין שרווחים שנובעים משערוך נכסים הם רווחים שאינם מלווים בתזרים מזומנים אלא רווחים שנובעים מפעילות חשבונאית בלבד ולכן צריך להתייחס אליהם בהתאם. באופן עקרוני התהליך הוא כזה: חברה רוכשת נכס בסכום מסויים, היא משביחה את הנכס ועל פני השנים ערכו עולה, החברה מזמינה הערכת שווי שמאית והפער בין הרישום בספרים לשווי המעודכן הוא רווח משערוך נדל"ן.
בדרך כלל נהוג לשערך נדל"ן כדי לתת ביטוי טוב יותר לשווי של הנכסים בספרי החשבונות של החברה וזה קורה כשהחברה זקוקה להלוואות, גיוסי אג"ח או הון ולכן היא מעוניינת להציג שווי נכסים גבוה מכפי שרשום בספרים. אמנם מדובר בתעלול חשבונאי אך עדיין מדובר בתעלול חוקי לגמרי עם איזשהו היגיון פנימי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה