השוק

מיקרוסופט בהישג ענק: ניפצה את כל התחזיות ושיא הכנסות

ענקית הטכנולוגיה הציגה את הדו"ח שלה לשלושת החודשים האחרונים של 2021 ורשמה שיאי הכנסות בכל התחומים – אפילו אלה שהיא עצמה העריכה שיירדו בחודשים הללו

יאיר מור |  1
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
מיקרוסופט, החברה השנייה בשוויה בעולם, הציגה אתמול את הדו"ח שלה לרבעון השני של 2022 (כלומר החודשים אוקטובר עד דצמבר 2021, שכן החברה מנהלת את הספרים שלה מקיץ לקיץ, כך שהשנה שלה מתחילה ביולי), והפתיעה אפילו את עצמה כששברה את כל תחזיות האנליסטים, ואף את הציפיות הגדולות ביותר שלה עצמה.
הכנסות מיקרוסופט בשלושת החודשים הקודמים עמדו על 51.7 מיליארד דולר – עלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן, והפעם הראשונה בהיסטוריה שבה הכנסות החברה עוברות את רף 50 מיליארד הדולרים ברבעון בודד. הרווח הנקי עמד על 18.8 מיליארד דולר, עלייה של 21%, והרווח למניה הגיע ל-2.48 דולר.
 
המספרים הללו מהווים ניפוץ מוחלט של תחזיות האנליסטים להכנסות בגובה 50.9 מיליארד דולר, רווח נקי של 17.5 מיליארד דולר ורווח של 2.31 דולר למניה. למרות זאת, הציפיות לרבעון הבא, שעמדו לפני הצגת הדו"ח על מספרים מרשימים הרבה פחות, גרמו למניית מיקרוסופט לרדת ביום המסחר בוול סטריט ב-2.66%, לפני שהצגת תחזיות החברה עצמה לרבעון הנוכחי החזירו את המניה לעלייה של 1.2% ושווי השוק שלה עומד כעת על כ-2.2 טריליון דולר.
החטיבה המצליחה ביותר של החברה היא זו שהמנכ"ל, סאטיה נאדלה, הפך לאימפריה של ממש – חטיבת שירותי הענן, שרשמה הכנסות בגובה 22.1 מיליארד דולר, זינוק אדיר של 32% לעומת לפני שנה. החברה ציינה כי חטיבת המוצרים לעבודה (פרודוקטיביות, כפי שהיא קוראת לזה) זינקה ב-19% להכנסות של 15.9 מיליארד דולר, כאשר מספר המנויים הפרטיים של חבילת התוכנות המשרדיות אופיס זינק ב-15% ל-56.4 מיליון. מכירות ליצרניות מחשבים זינקו ב-25%, ואפילו חטיבת המחשבים והמכשירים הנלווים (בעיקר אוזניות ועכברים) הממותגים של החברה, Surface, עלתה ב-8%, נתון מפתיע לאור העובדה שרוב מוצרי החטיבה הזו יקרים בהרבה ממתחרים של יצרניות כמו לנובו, HP וכדומה, ומיקרוסופט עצמה העריכה לפני כן שרווחי החטיבה ירשמו ירידה. החברה ציינה כי הכנסות הרשת החברתית העסקית לינקדאין המריאו ב-37%, ואפילו מספר המשתמשים בתוכנת שיחות הווידאו טימס עלה ל-270 מיליון פעילים מדי חודש, למרות החזרה ההדרגתית של העובדים למשרדים בחודשים האחרונים. מערכות ההפעלה האחרונות של החברה, Windows 10 ו-Windows 11, רצות כעת על 1.4 מיליארד מחשבים במצטבר.
כאמור, ברבעון הנוכחי הציפיות מעט נמוכות יותר, ועומדות על הכנסות בגובה בין 48.5 מיליארד ל-49.3 מיליארד דולר – עדיין גבוה יותר מתחזיות האנליסטים המוקדמות לפני הצגת הדוח, שעמדו על 48.1 מיליארד דולר "בלבד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בינתיים במלאנ .. סליחה אנבידיה, אין ארוחות לעובדים.
    חחח 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחח
    סגור