השוק

אנלייט קיבלה היתר ומתחילה בהקמת "פרויקט איווה"

אנלייט מתחילה בהקמת הפרויקט בארה"ב שאמור לייצר חשמל בהספק של 120 מגה וואט; אנלייט חתמה על הסכם התחברות לרשת החשמל המקומית ומכירת מלוא החשמל שייוצר למשך 20 שנה
ניצן כהן | 
בורסה (צילום picjumbo)
אנלייט קיבלה את ההתרים הנדרשים להתחלת העבודות להקמת "פרויקט איווה" בארה"ב. חברת הבת האמריקאית Clenera קיבלה את מלוא האישורים לתחילת הקמת פרויקט Coggon Solar לייצור חשמל בטכנולוגיה סולארית פוטו וולטאית בהספק של כ- 120MWdc.
היתר הבניה של הפרויקט אושר השבוע. בעקבות זאת, פרויקט Coggon Solar השלים את תהליך הפיתוח והשיג את מלוא האישורים וההיתרים לתחילת הקמתו. ההתרים שקיבלה אנלייט כוללים את היתרי בנייה, הסכם חיבור לרשת ההולכה (Interconnection) והסכם למכירת מלוא החשמל שייוצר בפרויקט למשך תקופה של 20 שנים במחיר קבוע.
 
באנלייט מעריכים שהקמת הפרויקט תתחיל כבר בתקופה הקרובה והפעלה מסחרית שלו תצא לדרך במחצית השניה של 2023. תקופת ההפעלה של הפרויקט תהיה כ-35 שנים, כאשר במהלך 20 השנים הראשונות החשמל יימכר במסגרת הסכם ה-PPA וב-15 שנים שלאחר מכן, החשמל יימכר בתנאי שוק (Merchant market).
עלות ההשקעה בפרויקט תנוע בטווחים של 125 עד 135 מיליון דולר ועל פי כושר הייצור החזוי, תקבולי החשמל צפויים להסתכם במהלך תקופת ה-PPA  בכ-6 עד 7 מיליון דולר לשנה בממוצע, ולאחר מכן בכ-11 עד 18 מיליון דולר לשנה בממוצע למשך תקופת המכירה בשוק ה-Merchant.
Clenera מחזיקה כיום במלוא הזכויות הכלכליות בפרויקט. החברה מקדמת מתווה לקבלת מימון פרוייקטלי לפרויקט בהיקף של כ- 75%-80% מעלות ההשקעה הכוללת תוך שימוש פוטנציאלי בשותף מס (tax equity) והיא  מצויה במו"מ עם מספר גופי מימון לשם כך.
הפרויקט עתיד לייצר חשמל נקי עבור כ-19 אלף משקי בית, ולחסוך פליטות CO2 בהיקף של כ- 150 מיליון טון כל שנה.
אנלייט נסחרת במדד תל אביב 125 כש-98% מהון המניות שלה מוחזק על ידי הציבור. החברה פעילה בישראל ובאירופה, והפרוטפוליו שלה כולל פרויקטים מניבים, בהקמה ולקראת הקמה בהספק ייצור של כ- 2,300 מגה ואט, וכ- 14,700 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח שונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה