השוק

רציו קורצת לאנרגיה מתחדשת: מחליפה את השם ל"רציו-אנרגיות"

רציו מחזיקה בחלק מהבעלות על מאגר הגז הטבעי לוויתן; החברה שמנוהלת על ידי יגאל לנדאו קורצת לתחום האנרגיה הנקייה והמתחדשת ומחליפה את שמה, כך שיתאר את השאיפות טוב יותר
ניצן כהן |  4
יגאל לנדאו (צילום יהושע יוסף)
רציו שבשליטת איש העסקים יגאל לנדאו קורצת לתחום האנרגיה הנקיה והמתחדשת. השותפות הודיעה שתשנה את שמה מ"רציו חיפושי נפט" ל"רציו אנרגיות". אמנם שינוי שם, אבל בכל זאת כזה שמסמן את העתיד של השותפות.
מרציו נמסר כי שינוי זה ישקף טוב יותר את פעילותה ויוזמותיה בתחום הפקת הגז הטבעי, אנרגיות נקיות ומתחדשות וכן חדשנות בתחומי האנרגיה. כחלק ממהלך זה גם "פרוסיד" (ProSeed), זרוע ההשקעות בטכנולוגיה של קבוצת רציו, משנה את שמה ל"רציו טכנולוגיות" (Ratio Technologies). שינוי זה מדגיש את ההתפתחות של כל אחת מהחברות והסינרגיה הקיימת בין תחומי הפעילות השונים בקבוצת רציו.
 
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו: "השנה אנו מציינים 30 שנים להיווסדה של רציו. במהלך השנים היו לא מעט אתגרים שסללו את הדרך, אך לבסוף ראינו חזון שהתממש והפך למציאות של כולנו עם תגלית גז טבעי ענקית אחת - "לוויתן" - ששינתה את משק האנרגיה הישראלי ויצרה מזרח תיכון חדש.
"אנו מחויבים להמשיך לקדם חזון זה וגאים ובטוחים כי קבוצת רציו תמשיך להתפתח לתחומים חדשים ולפתח יוזמות חדשות - הן ברציו אנרגיות והן ברציו טכנולוגיות - עם הרבה אנרגיות טובות, חדשנות ויצירתיות".
רציו אנרגיות היא שותפות אנרגיה שהוקמה בשנת 1992 במטרה לבצע חיפוש, פיתוח והפקה של גז טבעי ונפט. השותפות הוקמה על ידי משפחות לנדאו ורוטלוי יחד עם צבי צפרירי ואיתן אייזנברג, אבי תגלית לוויתן, אשר משמש כסגן נשיא בכיר לחיפוש והפקה של רציו מאז הקמתה.
בשנת 2010 רציו ושותפותיה גילו את 'לוויתן' – שדה הגז הטבעי הגדול ביותר בים התיכון, שסך העתודות והמשאבים המותנים בו עומד על כ- 646 BCM וכ-41 מיליון חביות קונדנסט. לוויתן החל להפיק גז בדצמבר 2019 בהתאם ללוחות הזמנים והוא מוכר כיום גז טבעי ללקוחות בישראל, מצרים ובירדן.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    להזהר מרוטלוי הנחש
    איתן אייזנבר 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה הזאת אף פעם לא היה חברת גז ונפט ולכן בשינוי שם לא צריך לשנות דבר. העיקר שדמי הניהול זלהם גבוהים ואין להן מושג בפרויקט לוויתן אז יאללה ננסה אנרגיות מתחדשות חח
    סגור
  • 2.
    בטח מחפשים דרך לקחת את רווחי הגז ולהזרים חזרה לכיס
    רון 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשקיעים לא יראו אפילו אגורה מהרווחים
    סגור
  • 1.
    זהירות ממשפחת רוטלוי
    דן 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים כסף ולכאורה לא מחזירים. עע ארגמן רוטקס ועוג
    סגור
  • אולי לא בא להם להחזיר כי יש להם ים. (ל"ת)
    רר 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור