השוק

עמיר פרץ מתניע: עסקת ענק לתעשייה האווירית עם מרוקו

מרוקו תרכוש מהתעשייה האווירית טילי "ברק", נגד טילים וכטב"מים, בעסקה בשווי של כחצי מיליארד שקל. תחילת העסקה נרקמה בביקורו של גנץ במרוקו בנובמבר האחרון
מערכת ice |  4
עמיר פרץ התעשייה האווירית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, ויקיפדיה, pexels)
התעשייה האווירית סגרה עסקה עם מרוקו על אספקת טילים נגד טילים, מסוג "ברק". על פי גורמים במסחר הביטחוני, שווי העסקה עומד על כחצי מיליארד דולר (1.6 מיליארד שקל).
בעת ביקורו של שר הביטחון גנץ במרוקו בנובמבר 2021, ביקש הממשל המקומי מגנץ אספקה של המערכת הזו ושל מערכות נוספות. "ההסכם יאפשר לנו להיכנס לפרויקטים משותפים ולייצא למרוקו", אמר אז גנץ. "היחסים מתהדקים לטובת שתי המדינות, וגם למערכת הביטחון יש חלק חיוני בנושא".
על פי הגורמים במסחר הביטחוני, מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי קיים ביקור חשאי במרוקו בו הציג להם את מערכת "ברק", ולאחריה סגר עמם את פרטי העסקה. כמובן שגם ליו"ר התעשייה הטרי, עמיר פרץ, היה חלק בעסקה.
 
בשביל מה מרוקו צריכה טילים? אתם בטח שואלים. אז ה'ממלכה המערבית' מצויה בעימות מול שכנתה הענקית אלג'יריה, וגם מול מספר ארגוני טרור אזוריים. מערכת "ברק" משמשת בין היתר להגנה מפני טילי ים-אוויר וקרקע-אוויר, וכטב"מים. המערכת שנמכרה כוללת טילים עם 3 דרגות טווחים: BARAK-MRAD - טווח יירוט של עד 35 ק"מ; BARAK-LRAD - טווח יירוט של עד 70 ק"מ; ו-BARAK-ER עם טווח של 150 ק"מ.
גם לפני העסקה הזאת, ולפני שישראל ומרוקו כוננו יחסים רשמיים, כבר ניהלו שתי המדינות יחסים ביטחוניים ברמות שונות של חשאיות, כולל עסקאות נשק. כך למשל מפעיל צבא מרוקו שלושה מל"טי הרון מתוצרת התעשייה האווירית, שנרכשו לפני שמונה שנים, לסיורים בשמי הסהרה המערבית שסיפחה מרוקו ב-1979. רשמית נרכשו המטוסים דרך חברה צרפתית, תמורת 48 מיליון דולר, כדי לטשטש את הקשר לישראל. המרוקאים מפעילים גם מל"טים קטנים יותר שרכשו מבלובירד הישראלית.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אמיר פרץ לא קשור לעיסקה עם מרוקו , אמיר נידחף כדי שיוזכ
    א 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א יר פרץ נדחף כדי שיוזכר שמו ..מינוי אמיר פרץ לתעשיה האוירית הוא מינוי פוליטי.
    סגור
  • 3.
    הוא לא קשר
    ליאור 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מההקשר עם פרץ, העיסקה נרקמה הרבה לפני
    סגור
  • 2.
    חחחח
    דו 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "התעשיה האווירית עשתה עסקה עם התעשיה האווירית"
    סגור
  • 1.
    עסקה במרוקו
    עמי אבוטבול 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמיר פרץ מרוקאי או לא נרוקאי.
    סגור