תקשורת ומדיה

גנץ חוטף מעיתונאים: "שיגעון גדלות. דורס את הנורמות השלטוניות"

לאחר הסערה שהתחוללה בשבוע בעבר עם הדחת השדרן יעקב ברדוגו מגל"צ, שר הביטחון בני גנץ התעורר הבוקר ל-2 טורי דעה נגדו, שטוענים שהאיש מתעלם מביקורות וממנה מקורבים באין מפריע
מערכת ice |  10
גדעון לוי\בני גנץ\חיים לויסון (צילום פלאש 90, פייסבוק)
העיתונאים גדעון לוי וחיים לוינסון הקדישו הבוקר (ראשון) את טורי הדעה שלהם כדי לבקר את התנהלותו של שר הביטחון בני גנץ. בעוד שלוי התמקד בהדחה של ברדוגו ומשמועתה, לוינסון תקף את כל התנהלותו של גנץ מאז הוקמה הממשלה הנוכחית.
הפובליציסט גדעון לוי טוען שהיחס לברדוגו הוא של 'איפה איפה', ושיש כתבים לא פחות 'תעמולניים' ממנו, כמו הכתבים הצבאיים או העיתונאי בן כספית. "כספית הוא המהדורה המעונבת, הארסית והמתוחכמת של ברדוגו העילג יותר, עם המסר ההפוך. כספית הוא המהוגן, ברדוגו הוא התועמלן." כותב לוי בטורו ב'הארץ'
לוי טוען שלמרות זאת לא היו צריכים להדיח אותו, כמו שלא מדיחים את כספית: "ברדוגו הפך לפה להמוני מאזינים, שמצאו בו את קולם. אי אפשר למחוץ זאת בהדחה. בני גנץ וגלית אלטשטיין הדיחו את יעקב ברדוגו. קודם הם עשו זאת גם לשמעון אלקבץ, לאמיר איבגי ולליטל שמש. ברדוגו הוא קול אחר, שמאות אלפי מאזינים אהבו לשמוע. אסור היה לתת להם את התחושה שהם נחותים או נרדפים בשל כך."
לעומתו, העיתונאי חיים לוינסון תקף את התנהלותו הכוללת של גנץ: "מאז הבחירות נראה כאילו השתלט עליו הלך רוח של שיגעון גדלות. הוא בז לכל העיתונאים, שחזו כי הסיכוי שלו לעבור את אחוז החסימה גדול כמו הסיכוי לזכות בלוטו. מבחינתו, לביקורת עליו אין שום חשיבות." כותב לוינסון בטורו ב'הארץ'
 
לוינסון ממשיך: "גנץ עושה בגל"צ מה שאיש מקודמיו לא העז לעשות. כל מה שגנץ בעצם רצה מאז ומתמיד היה לשתול בתחנה הצבאית איש כלבבו." לוינסון מוסיף: "כבר ראינו איך ניסה גנץ להחליף את מנכ"ל התעשייה האווירית במקורב. השיקול במינוי יו"ר התעשייה האווירית: "הוא חייב לעמיר". לסוכנות היהודית הוא דחף בלי בושה את עומר ינקלביץ', עוד מקורבת נטולת כישורים מינימליים לתפקיד. לראשות המלמ"ב מינה מקורב אחר, יובל שמעוני. חסר ניסיון רלוונטי."
כזכור, השדרן יעקב ברדוגו סיים בשבוע שעבר את שידורו בתכנית "וילנסקי וברדוגו", שמעתה תוגש רק ע"י ירון וילנסקי. ברדוגו ניצל את הבמה בתכנית "מחשבות בע"מ" לתקוף את גלי צה"ל, ופתח את התכנית במונולוג שבסיומו עזב את השידור: "מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית, שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע. הברנז'ה העיתונאית מתקשה לקבל מישהו שהוא לא יציר כפיה, אשר מביא קול שונה ממה ששומרי הסף של התקשורת הישראלית קבעו שהוא ראוי ולגיטימי."
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    גנץ תותח. רק גנץ
    דוד 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש נותן עבודה
    סגור
  • 7.
    ברדוגו מזמן עבר מרמה של עיתונאי לרמה של תועמלן
    חושב לבד 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לי סינגור על גנץ, אבל רמת ההשתלחויות של ברדוגו כבר הגיעה עד למוקטעה וזה בהחלט היה תת רמה. לגבי גאנץ? אין לי יותר מידי מילים טובות עליו.
    סגור
  • 6.
    אמת אחת היא
    Ruve 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מנדלבליט , גדעון סער ,לפיד, גנץ, אלקין, בנט ,ליברמן לכאורה כולכם תחת חרבה של הפרקליטות והרשות השופטת , מסיבה זו או אחרת. והמצפן שלכם בדרך להפלת נתניהו הייתה ברורה , אחרת כולכם למשפט של שנים. נו אז מה אכפט לכם מהמדינה, ומהארץ האהובה שלנו . אבל ההסטוריה תדון אתכם , ואולי הכותרת של הספר הבא של בנט יהיה ״ איך נפלו שקרנים״
    סגור
  • 5.
    צודקים בהחלט!דמוקרטיה ופלורליזם לא רק לשמאל . (ל"ת)
    צודקים 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    מי ירד מהפסים??
    קסטננר מיכאלי 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בני גנץ הוא סוטה מין בני גנץ הפקיר את חיילי צהל למחבלים ועכשיו מםקיר אותם לשמאלנים
    סגור
  • 3.
    רק לחשוב אם הימין היה עושה טיהורים פוליטיים. (ל"ת)
    רק לשמאל מותר 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מציע לך לקרוא את חשיפת "העין השביעית"
    גל 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על "מפת הדרכים" של נתניהו בתקשורת הישראלית ב-2015. הטיהורים והטמעת דוברים מטעם נתניהו בתקשורת הגיעו משם. ראוי להתחיל ולנקות כל מיני תועמלנים שהשתרבבו לתקשורת, ואין בינם לבין עיתונאות דבר.
    סגור
  • 2.
    גדעון לוי וחיים לוינסון, שני בני ציפרים חדשים!
    גילי 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שני חקיינים עלובים של בני ציפר
    סגור
  • 1.
    גדעון לוי וחיים לוינסון, שני בני ציפרים חדשים!
    גילי 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שני חקיינים עלובים של בני ציפר
    סגור
  • אהבל
    צור 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אהבל מצוי
    סגור