תקשורת ומדיה

טלטלה בגל"צ: מנדלבליט תוקע מקלות בתכנית הסגירה של גנץ

היועץ המשפטי מפרסם היום הבהרה לפיה תוכנית סגירת התחנה הצבאית כלל לא תלויה בשר הביטחון וברמטכ"ל, ולמעשה שם מעצור לכל המהלך שהצהיר עליו גנץ לפני שנה
מערכת ice |  1
רדיו גל"צ (צילום מערכת אייס)
לפני שנה הודיע השר בני גנץ על כוונתו לסגור את התחנה הצבאית, לאחר המלצת הרמטכ״ל על הוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון. גנץ הודיע אז על הקמת צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל שיגבש הצעה למתכונת העברת התחנה לידי גורם אזרחי או סגירתה. 
מאז עברו קצת מים בנהר, עם מינויה של גלית אלטשטיין לממלאת מקום מפקד גל"צ, צעד שהיה הראשון להוכיח כי גנץ כנראה נסוג מההחלטה הנוקבת שלו לסגור את התחנה. בהמשך מונתה אלטשטיין למפקדת התחנה עד למועד לא ידוע, ובינתיים שרר שקט בעניין עתיד התחנה.
הערב הוציא משרד המשפטים הודעה בעניין לפיה היועץ המשפטי לממשלה בעניין הסמכות לסגירת התחנה ובהודעה הובהר, "נעדכן כי היום הועברה למשרד הביטחון חוות דעתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט כלכלי), עו"ד מאיר לוין, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, בהמשך לשיח הממשלתי הבינמשרדי שהתקיים במסגרת "הוועדה לקידום הוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון". חוות הדעת עוסקת בשאלת הסמכות להורות על סגירת התחנה.
 
"במסגרת חוות הדעת הובהר, כי דרך המלך לסגירת התחנה היא בחקיקה ראשית של הכנסת. זאת, נוכח מרכזיות התחנה, הפגיעה בריבוי הבמות ומגוון הדעות ופגיעה מסוימת בזכות לחופש הביטוי. אמנם, סגירת התחנה שלא על דרך חקיקה ראשית מעוררת קשיים משפטיים ממשיים, אך אלה אינם עולים כדי מניעה משפטית, בשים לב לתשתית הנורמטיבית הקיימת ולאופי הפגיעה בחופש הביטוי ועוצמתה המוגבלת.
"עם זאת, ככל שהדרג המדיני יבחר לקדם את סגירת התחנה, הרי שמהלך זה טעון, לכל הפחות, החלטת ממשלה. זאת, לאור אופן הקמת התחנה ומשמעויות הסגירה. מכאן, שאין די בהחלטת הרמטכ"ל באישור שר הביטחון בלבד כדי להביא לסגירת גלי צה״ל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד החלטה של היועמש שבאה להפגין שעל פיו ישק דבר
    להציל את הדמוקרטיה 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום משמעות בארץ ללחוקי הכנסת ולסמכויות החקוקות של הממשלה. היועמש הוא כאן הבוס האחד והיחיד שעל פי פרשנותו הגמישה והלא אחידה, יקום דבר בישראל או יפול. הוא המונרך העליון, המשפטן החכם מכל אדם, שמש העמים. ברצותו, יקנה סמכות לשרי הממשלה, ברצותו יבטל סמכותם והחוק החקוק ומחוקקיו יכולים לצאת לחלל. אין בעולם אך ורע למוסד היועמש בסמכויות שקיבל ובאלו שנטל לעצמו, פרקו כבר את המפלצת הזאת שהשתלטה על חיינו.
    סגור