השוק

בנט נפגש עם פוטין – והחברה שלו מחרימה אותו

הסטארטאפ הישראלי שבו מושקע ראש הממשלה הכריז כי הוא מצטרף לחרם על אוקראינה, ואליו הצטרפה חברה ישראלית נוספת שהודיעה כי היא מפסיקה את כל קשריה עם המדינה
יאיר מור | 
נפתלי בנט וולדימיר פוטין (צילום קובי גדעון לעמ)
פֵּיוֹניר (Payoneer), חברת התשלומים הישראלית שבה מושקע ראש הממשלה נפתלי בנט, הודיעה בימים האחרונים כי היא מצטרפת לחרם העולמי המתארגן נגד רוסיה. בעוד שבנט טס בסוף השבוע לרוסיה להיפגש עם נשיא רוסיה, הסטארטאפ שהנפקתו בנאסד"ק בקיץ האחרון הכניסה לחשבונו של בנט כ-5 מיליון דולר, דווקא מגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה ללא כחל ושרק ומשהה את פעילותו בה.
ברשומה שפורסמה באגף האוקראיני בבלוג החברה ונכתבה באוקראינית ובאנגלית, כתבה החברה כי היא "מגנה את האלימות הבלתי מוצדקת הזו של מנהיגי רוסיה נגד אומה ריבונית", וכי "העדיפות העליונה שלנו היא בטיחותם ובריאותם של חברי הצוות שלנו באוקראינה".
החברה ציינה כי "אנו מבטיחים ללקוחותינו באוקראינה גישה לחשבונותיהם בכל מקום בעולם שבו הם נמצאים", ואף הבטיחה לתרום לארגונים המסייעים למדינה, להכפיל כל תרומה של עובדיה למטרה זו ולעודד לקוחות לתרום לקמפיינים למען אוקראינה.
 
מצד שני, היא הודיעה כי לקוחות ברוסיה לא ייהנו משירות ללא הפרעה: "החלטנו להשהות את הגישה לשירותי פיוניר ללקוחות חדשים ברוסיה ולעצור את מחויבויותינו מול שותפינו ולקוחותינו הבינלאומיים הנוכחיים הפועלים ברוסיה בהתאם לתנאי ההסכם. איננו יכולים, במצפון נקי, לתמוך בממשלה אלימה המשבשת עשורים של שלום באירופה". היא הוסיפה כי לא תאפשר למשתמשים מחוץ לרוסיה לשלוח כספים לישויות רוסיות הנמצאות ברשימת המוחרמים ההולכת ומתרחבת, וכי שירותיה במחוזות דונייצק ולוהנסק מושהים עד להודעה חדשה.
פיוניר אינה החברה הישראלית היחידה שהצטרפה לחרם נגד רוסיה: היום (ראשון) הודיעה סטרטסיס, ענקית ההדפסה התלת-ממדית מרחובות, כי החליטה "להשהות את כל פעילותה העסקית עם רוסיה עד הודעה חדשה". החברה ציינה כי מדובר בהחלטה משותפת שהתקבלה בשיחות עם המתחרות שלה בתחום, שפרסמו נייר עמדה משותף בו נאמר כי הן "תומכות במדיניות שהותוותה על ידי הקהילה הבינלאומית, נאט"ו, האיחוד האירופה והממשלה הפדרלית הגרמנית" (אגב, הצהרה שהיא סטירת לחי מצלצלת לממשל ביידן בארה"ב, שטוען שוב ושוב כי הוא זה שמוביל את צעדי החרם נגד רוסיה).
"אנו חייבים לגלות חזית אחידה וחזקה בהגנה על החופש, השלום והדמוקרטיה", אמר ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס. "אנו מביטים בדאגה רבה על המצב הנוכחי, מביעים סולידריות עם אלה שנפגעים מהלחימה ומציעים להם את תמיכתנו וכל סיוע הומניטרי שיידרש. אנו עומדים מאחורי העם האוקראיני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה