השוק

אלטשולר שחם מסתער על גרמניה, רוכש 40 בניינים

בלעדי: אלטשולר שחם מרחיב את פרוטפוליו ההשקעות האלטרנטיביות שלו ונחשף לשוק הנדל"ן הגרמני שסובל מהיצע נמוך וממחירי שכירות גבוהים
ניצן כהן |  3
גילעד אלטשולר (צילום vecteezy, סם יצחקוב)
בית ההשקעות אלטשולר שחם מסתער על שוק הנדל"ן הגרמני. בית ההשקעות רוכש 40 בניינים בגרמניה באמצעות חברת הבת אלטשולר שחם פרופרטיס וזאת כהשקעה אלטרנטיבית להשקעות בשוק ההון שסובלות מתנודתיות ומתימחור גבוה.
הרכישה מתבצעת במדינת North-Rhine Westphalia  שבמערב גרמניה אזור שמאופיין בהיצע הנמוך לדירות באזור בנוסף האזור נהנה מהגירה החיובית של תושבים ומהעובדה שעלות הבניה של נכסים חדשים התייקרה בצורה משמעותית. כל אלה הביאו את בית ההשקעות לנצל הזדמנות ולהיחשף לאזור ולשוק הנדל"ן המקומי. העסקה נחתמה בשיתוף יזמים שיתמקדו בניהול, השבחה והשכרת המבנים. 
 
גרמניה היא הכלכלה הגדולה ביותר באיחוד האירופאי והרביעית בגודלה בעולם (במונחי תוצר, התמ''ג הגרמני מהווה כ-ֿ24% מהתמ''ג האירופאי והעסקה מתבצעת על רקע סיוע תקציבי רחב  והקלות של ממשלת גרמניה לאזרחים ולעסקים בעקבות משבר הקורונה. כמו כן, North- Rhine Westphalia הקצתה מסגרת תקציבית רחבה תוך ביצוע דחייה של תשלומי מס הכנסה ומע''מ לאזרחים, וכשליש משוכרי הדירות זכאים לסיוע מהמדינה בתשלום שכר הדירה כחלק מתוכנית תמיכה ממשלתית. אלו מסייעים לגרמניה לשמר את כדאיותן של השקעות זרות במדינה, כדוגמת עסקה זו של אלטשולר פרופרטיז.
זוהי לא השקעתה הראשונה של אלטשולר פרופרטיז בנדל''ן בגרמניה. בשנים האחרונות השקיעה החברה ברכישת נכסים בפרנקפורט, פלאבך, אאלן, פפורצהיים ובמרכז לוגיסטי הממוקם בקרבת העיר קאסל בגרמניה שמושכר לספק של קבוצת פולקסווגן. כמו כן, אלטשולר שחם פרופרטיז השקיעה בעבר בנדל''ן במדינות נוספות במערב אירופה וארה''ב ובהם מתחם משרדים במרכז רוטרדם בהולנד, מתחם משרדים בצפון קרוליינה ארה"ב, מרכזי קניות קהילתיים בבריטניה ועוד.
שילוב נכסים אלטרנטיביים בתיק ההשקעות, ובייחוד בשנים האחרונות בהן הריבית בישראל ובעולם נמצאת ברמה נמוכה מאוד, הפך לכורח המציאות ומסייע לגיוון תיק ההשקעות ועשוי להביא להגדלת  התשואה בטווח הארוך. באלטשולר מעריכים היום כי שילוב של נכסים ריאליים לצד נכסים סחירים בתיק ההשקעות עשוי להוות אלטרנטיבה אידיאלית בתקופה המאתגרת שבה אנו נמצאים.   
אלטשולר שחם פרופרטיז הוקמה ב-2017 כדי לאפשר לציבור להיחשף להשקעות נדל"ן מגוונות, פרטיות וציבוריות, להצטרף להשקעה ישירה בחברה המחזיקה בנכס, ובכך להרחיב את פיזור ההשקעות בתיק. כאמור, היא חברהֿ בת של בית ההשקעות אלטשולר שחם, ועוסקת בהשקעות ריאליות בתחום הנדל"ן במערב אירופה וארה''ב.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ראיתי את המצגת, עצוב שחברה רצינית בצעה השקעה כזאת (ל"ת)
    סמי 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למה לא להשקיע בישראל?
    אביקול 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל פעילות בגרמניה ובאירופה מגבירה את האנטישמיות נגד היהודים... ומאששת את הטענות של האנטישמים שהיהודים משתלטים על העולם באמצעות כספם.
    סגור
  • השקעות
    דויד 03/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המנטליות בארץ היא לקנות דירה אבל בחול היא השכרת דירה לא משנה מה המחיר ולך תיתעסק עם ישראלים תרוץ אחרי הכסף שלהם כל חודש
    סגור