השוק

צחי אבו בשנה חלומית: הרווח המטורף של ארנה גרופ

ארנה גרופ הציגה את הדיווח השנתי שלה ל-2021 והמהלכים של בעל השליטה צחי אבו וההעסקאות  שלו בשנה האחרונה. אבו: "ביצועים פיננסיים חזקים ומעל לתחזיות השוק"
מערכת ice | 
צחי אבו (צילום נוגי צור, סטודיו אברמוביץ)
חברת הנדל"ן הציבורית ארנה גרופ, ובשמה החדש ארי נדל"ן (ארנה) השקעות בע"מ, דיווחה הבוקר (חמישי) לבורסה על תוצאות המהלכים שהוביל בשנה האחרונה מנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו. 
מאז שאבו נכנס כבעל השליטה בקבוצה, ביצע סדרת פעולות אסטרטגיות שנשענות על שלושה צירים מרכזיים: השבחת הנדל"ן המניב של החברה, התרחבות ורכישת קרקעות לייזום נדל"ן מניב עתידי וכן מיצוי פוטנציאל בעתודות קרקע קיימות וזכויות בנייה בלתי מנוצלות בנכסים הקיימים.
 
המהלכים שהוביל אבו מאז שנכנס לתפקידו ולאחר שרכש 62% ממניות החברה בפברואר אשתקד, כוללים בין היתר פעולות להוזלת עליות המימון על ידי מימון מחדש מול בנק הפועלים בהיקף של כ-530 מיליון שקל, רכישת השותף בקניון ארנה נהריה ב-12 מיליון שקל, התקשרות בהסכם אופציה למכירת מגרש למגורים (7.5 דונם בנהריה) עם רווח משוער של עד כ-80 מיליון שקל, הנפקת מניות פרטית בהיקף של כ-50 מיליון שקל (השתתפות בעל השליטה), מכירת פעילות שלא בעסקי הליבה בסך 12.2 מיליון דולר (קרקע בקזחסטאן) , הנפקת מניות ציבורית בהיקף של כ-136 מיליון שקל, חתימה עם חברת ג׳מבו - התחייבות שכירות לכ-5 שנים בסטאר סנטר אשדוד.
עוד מהלכים שנעשו השנה הם רכישת זכויות בנייה בהיקף של 18,400 מ״ר עיקרי בסטאר אשדוד ב- 36.8 מיליון שקל, רכישות 48% מחברת מחזיקי אשדוד בעלת היקף קרקעות של 110 דונם עם וזכויות בניה של כ- 180 אלף מ״ר המיועד ברובו למסחר ותעסוקה, מימוש כתבי אופציה ע״י בעל שליטה והשלמת עסקת רכישה של MY MALL  בקפריסין, ורכישת חלקה של חברת הפניקס (25%) במתחם הסטאר סנטר באשדוד ב-315 מיליון שקל, מחיר המשקף שווי של כ-1.26 מיליארד שקל לנכס.  
קבוצת ארנה גרופ (ארי נדל״ן) מסכמת את 2021 עם צמיחה משמעותית בפעילות הליבה בתחום הנדל"ן המניב, לצד חיזוק האיתנות הפיננסית ושיפור במבנה ההון תוך הורדות רמת המינוף: הרווח השנתי במהלך 2021 הסתכם בכ-200 מיליון שקל. ה-NOI בשנת 2021 הסתכם לכ-44 מיליון שקל, וה-FFO הסתכם ב18 מיליון שקל, עליית ערך נדל״ן להשקעה של 230 מיליון שקל, הון עצמי משמעותי של 475 מיליון שקל לעומת 100 מיליון שקל בתקופה מקבילה, הצגה של יחס מינוף של חוב לcap נטו של 50%.
צחי אבו, מנכ״ל ובעל השליטה של ארנה גרופ: "אנו גאים לסכם שנה עם ביצועים פיננסיים חזקים ומעל לתחזיות השוק. במהלך השנה החולפת ביצענו צעדים משמעותיים להגשמת החזון האסטרטגי לביסוס מעמדנו כקבוצת נדלן מובילה, על ידי השבחת הנדל"ן המניב של החברה, רכישת קרקעות חדשות לייזום נדל"ן מניב עתידי וכן מיצוי פוטנציאל ע״י ניצול זכויות מקסימלי, בנוסף להקמת מותג למרכזים מסחריים שכונתיים וכניסה לתחום במרכזי הערים בישראל. אין לי ספק שבשנים הקרובות פני החברה להוביל ולקצור את פירות ההשקעה המאסיבית בחברה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה