השוק

אלביט מערכות בעסקה גדולה בשוודיה: תמכור פגזים במיליונים

בהמשך לפעילותה הנרחבת בשוודיה, אלביט מערכות תמכור לצבא המקומי פגזי חצב במיליוני שקלים עבור חיל השריון השוודי
מערכת ice |  2
בצלאל מכליס, מנכ"ל אלביט מערכות (צילום ישראל סאן, ויקיפדיה)
אלביט מערכות הודיעה היום (שני) כי זכתה בחוזה בסכום של כ-27 מיליון דולר, במסגרתו תספק לצבא שוודיה תחמושת לטנקים. בין היתר ירכשו השוודים מהחברה הישראלית פגזים מסוג 'חצב', עבור טנקי ה-'ליאופארד' של צבא שווידה. בנוסף, ירכשו עבור הטנקים יחידות הזנת נתונים לתחמושת.
פגז חצב, או בשמו הרשמי 120mm HE-MP-T, M339 Cartridge הוא כדור טנק בקליבר 120 מ"מ מתוצרת התעשייה הצבאית, שנועד בעיקר כנגד חי"ר מבוצר במבנים, אך גם נגד טנקים ורק"מ. תחמושת ה"חצב" מגיעה בתצורת 'כדור', כלומר כדור "חצב" אחוד עם תרמיל המכיל חומר נפץ הודף.
 
לכדור מטען נפיץ ומטרתו לגרום את הנזק העיקרי למטרה מוד פעולה שלו הוא "מפתח קיר" - השהיית היזימה מרגע הפגיעה לכמה רגעים על מנת לאפשר לכדור לחדור דרך הקיר ולהתפוצץ כשהוא כבר בתוך המבנה ולגרום נזק לאנשים שבתוכו. טווח הירי של ה"חצב" גדול ומגיע לכ-5 ק"מ. פגזי החצב מתאימים לסוג הטנקים שמשתמשים בהם צבאות נאט"ו, שהם בעלי קנה חלק-קדח בקוטר 120 מ"מ.
 פגז החצב בשימוש צה"ל
הכוחות המזוינים השוודיים בחרו ב-M339 כדי לשפר את כוח האש ואת יכולתם של טנקי הקרב לעסוק בסוגים שונים של מטרות. העסקה מגיעה לאחר שבשנה שעברה הודיעה אלביט כי בהמשך להליך תחרותי, החברה הבת השוודית שבבעלותה, Elbit Systems Sweden AB. זכתה בחוזה ממנהל הרכש השוודי לאספקת מערכות לניהול קרב מסוג Albatross עבור חיל הים המלכותי של שוודיה. 
יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל אלביט מערכות, אמר: "אני מאמין שהבחירה הזו של שוודיה מדגישה את ההכרה הגוברת של צבאות המערב באיכות הייחודית של המוצרים שלנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מנכל מטומטם פרצוף זחוח
    בילעם בן בעור 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובמלחמה הבאה הם יכריזו אמברגו נשק עלינו
    סגור
  • 1.
    אלביט עולה יפה
    יוסי 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתחילת המשבר באוקראינה.. עדיין זמן טוב להיכנס. תקציבי הבטחון עולים במדינות מערב אירופה. גרמניה העלתה את תקציב הבטחון ב 100% כך שהרבה רכש יזרום ליבשת השכנה.
    סגור