השוק

דוראל חוגגת: זה הסכם הענק שנחתם בארה"ב

אחרי שקיבלה אישור לפרויקט הענק באינדיאנה, חברת האנרגיה מדווחת הבוקר על חתימה של שני הסכמים, כולל פרויקט בפנסילבניה. הערכות התקבולים מגיעות לכמיליארד דולרים במצטבר
מערכת ice | 
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל (צילום טל שחר, pexels)
דוראל מדווחת הבוקר (רביעי) כי חברת הבת בארה"ב, חתמה על שני הסכמים נוספים למכירת חשמל ו'תעודות ירוקות'' בהיקף מצטבר של כ-530 מגה-וואט לתאגיד החשמל האמריקני American Electric Power ("AEP"), במסגרת פרויקט Mammoth Central, חלק מפרויקט הענק באינדיאנה Mammoth Solar ועבור פרויקט Goonies בפנסילבניה. זאת, למשך תקופה של 15 שנים ממועד ההפעלה המסחרית של הצפויה בשנת 2024.
להערכת החברה, סך התקבולים ממכירת חשמל ו'תעודות ירוקות' הצפויים להתקבל משני הסכמים אלה עומדים על כ-490 עד כ-530 מיליון דולר. זאת, בנוסף לרכיבי הכנסה אשר יתבססו על מחירי שוק חופשי, הן במהלך תקופת ההסכמים והן לאחריה.
הסכמים אלה מצטרפים להסכם שנחתם בשבוע שעבר עם Constellation בהיקף 360 מגה-וואט ולשני הסכמים קודמים עם תאגיד AEP בהספק מצטבר של של כ-860 מגה-וואט.
דוראל השלימה חתימות על הסכמים למכירת חשמל ו'תעודות ירוקות' עבור כלל הספקו של פרויקט אינדיאנה ועבור הספק מצטבר של כ-1730 מגה-וואט בארה"ב בסך הכל.
סך התקבולים ממכירת חשמל ו'תעודות ירוקות' הצפויים להתקבל מכלל הפרויקטים בארה"ב, ב-15 השנים הראשונות מכוח ההסכמים השונים, עומדים על כ- 1.5 מיליארד דולר, וזאת בנוסף לרכיבי הכנסה משמעותיים אשר יתבססו על מחירי שוק חופשי, הן במהלך תקופת ההסכם והן לאחריה.  
פרויקט Mammoth Solar באינדיאנה, ארה"ב, מתפרש על שטח של כ- 50,000 דונם וצפוי לייצר כ-1,600 מגה-וואט (DC) של אנרגיה נקייה - מספיק כדי לספק חשמל ל-275,000 משקי בית במערב התיכון מדי שנה. זהו אחד הפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בארה"ב, והגדול ביותר שיזמה, מקימה ומחזיקה חברה בשליטה ישראלית בארצות הברית. 
 
בתחילת החודש ניתן צו תחילת עבודות על חלקו הראשון של הפרויקט (Mammoth North) אשר הספקו 480 מגה וואט (DC) ונחתם הסכם הקמה (EPC). הפעלתו המסחרית של Mammoth North צפויה בשנת 2023 והפעלתם המסחרית של שאר חלקי הפרויקט צפויה ב- 2024.
יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל אנרגיה: "דוראל עושה היום צעד ענק להגשמת יעדיה בארה"ב ומשלימה הסכמים למכירת חשמל למלוא פרויקט אינדיאנה, הפרויקט הגדול ביותר שיוזמת ומקימה חברה ישראלית בארה"ב ולפרויקט נוסף בפנסילבניה, בהיקף של כ- 1.5 מיליארד דולר. מחירי החשמל בהסכמים אלו גבוהים מהסכמים דומים אשר נחתמו בעבר נוכח עליות מחירי החשמל בארה"ב. ייחודה של דוראל הוא בכך שהיא יוזמת ומפתחת פרויקטים בעצמה, על כל שלביהם, החל מאיתור הקרקעות ועד השלמת הפרויקט והחזקתו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה