השוק

עסקת הענק בין קשת לליברה: פרסום ב-70 מיליון שקל

חברת הביטוח הקטנה, ליברה, הוציאה בשנת 2021 מעל 19 מיליון שקל על שיווק ופרסום, וההסכם עם קשת מראה על החשיבות שמייחסים בחברה לשם כך: פרסום בקשת בחמש שנים בהיקף ענק, וקשת תקבל בתמורה חלק מההכנסות עד 84 מיליון שקל
מערכת ice | 
ויקטור וקרט קשת אתי אלישקוב ליברה (צילום רונן אקרמן יחצ)
חברת הביטוח של אתי אלישקוב פרסמה דו"חות שנתיים כאשר הפרמיות ברוטו בשנת 2021 הסתכמו ב-304.1 מיליון שקל, וזאת לעומת 178.6 מיליון שקל בשנת 2020, דבר המהווה גידול של 70.2%.
חברת הביטוח מסכמת את שנת 2021 עם גידול בהכנסות, גידול הנובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בענף וכן מנאמנות לקוחות גבוהה הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים גבוה, לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה. 
 
בקטגוריית הרווחים, הציג הליברה קיטון קל ברווח לפני מס בשנת 2021, כאשר הרווח שנה שעברה הסתכם ב-5 מיליון שקל לעומת 5.2 מיליון שקל בשנת 2020. הרווח הכולל לאחר מס הסתכם בשנת 2021 בכ-3.2 מיליון שקל, וזאת לעומת 3.3 מיליון שקל בשנת 2020.
על פי אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, "החברה ממשיכה בצמיחה ומסכמת את שנת 2021 עם גידול משמעותי בכמות המבוטחים וגידול בפרמיות בהתאם ליעדי החברה, לצד שיפור בפרמטרים תפעוליים, והקפדה על איכות תיק המבוטחים. בזכות המודל הפרסונלי, איכות תיק המבוטחים של החברה טובה, דבר שסייע לחברה להתמודד עם  אתגרי הרבעון הרביעי של 2022 שהיה לא פשוט בענף הביטוח, לאור מגמת הגידול בתביעות, בחומרת התאונות, גידול בעלות חלקי החילוף  בענף הרכב וגידול בשכיחות גניבות הרכבים. ליברה ממשיכה לפעול לפי האסטרטגיה שלה, מתמקדת בחדשנות ובפיתוח פתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח, ונערכת להשקת מוצרים שיהוו נדבך נוסף לצמיחה הצפויה שלנו בשנים הקרובות".
כאשר מדברים על ליברה, אי אפשר שלא לדבר על העסקה המתוקשרת עם קשת שהחלה במודל עסקי של חלוקת רווחים במקביל להקצאת מניות מחברות צומחות אל מול הבאת שטחי פרסום בפריים טיים - מהלכים בחסות "קשת החזקות" בראשות ויקטור וקרט. חברת הביטוח ליברה, למרות השווי הנמוך שלה אל מול המתחרות הגדולות, קיבלה פרסומות במחיר גבוה בפריים טיים של הטלוויזיה, בערוץ החזק ביותר.
 
אם הפרסומות לאחרונה קצת מוזרות לכם, אולי זה לא סתם. כך, פרסומת לחברה היחסית-אלמונית EPM שעוסקת בפיתוח תרופות על בסיס קנאביס. הפרנזטור, פרופ' זאב רוטשטיין בכבודו, עולה על מסכי הטלוויזיה ומשכנע את הצופים בטכנולוגיות המתקדמות המבוססות על צמח הקנאביס, שבאמצעותן בחברה מחפשים פתרונות למחלות רבות. אז הסיפור הוא פשוט: בתחילת 2022 חתמה קשת הסכם עם החברה עם שווי עסקה של פרסום בסך 10 מיליון שקל, וזאת תמורת מניות. אגב, גם המתחרה רשת עשתה זאת בעסקה קטנה יותר בשווי 3 מיליון שקל.
עורך וואלה ברנז'ה, דוד ורטהיים, העלה היום (רביעי) סוגיה נוספת בכך שפרסום בהשקעה בהנפקה עלול להיות מנוגד לחקיקת הרשות השניה, וכי על פי בדיקה לא נעשה שום תיאום עם הרשות לכך: "השקעה בחברות כמו אלו שקשת ורשת מושקעות בהן דומה אולי להשקעה בסטארט-אפ, אך מקרה הקנאביס הוא שונה. התקדים במודל EPM הוא בעצם הקריאה לציבור להשקיעה בהנפקה, אמנם לא בבורסה אלא כמוצר מדף בגיוס ישיר דרך הציבור - אך הנפקה לכל דבר ועניין. גם אם לא מדובר פה בהימור על כספי ציבור, ישנה קריאה אקטיבית ברורה שיוצרת לא מעט עיוותים", כתב ורטהיים.
 
כך או כך, המודל העסקי החדש של קשת בניסיון לייצר רווחים למרות הבירוקרטיה הקשוחה של הרגולציה, נעשית אל מול כמה חברות: מאיוונטר ועד חברת סילבר קסטל והבאת עולמות הקריפטו אל לב הפריים-טיים הישראלי.
 
בכל הקשור לעסקת קשת וליברה, על פי הדו"חות שפורסמו היום, נראה כי במהלך פברואר 2018 נחתם הסכם שת"פ בין שתי החברות לפיו קשת תספק שירותי פרסום בתמורה ל-2,000 מניות אשר היוו כ-5% מהחברה ובהמשך הוקצו לקשת עוד מניות לאחר דילול. עד כאן הכול ידוע. 
אולם בהמשך השת"פ התפתח: קשת גם תשתתף ברווחי החברה, ונקבע גם כי ליברה תקבל שירותי פרסום בין השנים 2021-2025 בהיקף של כ-70 מיליון שקל. על פי ההסכם, ליברה תשלם על פרסום סכום שיכול להגיע גם עד 84 מיליון שקל לשם כך, בנוסף למניות שכבר קיבלה, וזאת בהתאם להכנסות החברה.
ליברה שמה דגש משמעותי על שיווק ופרסום, ומוכנה לשם כך להשקיע כספים רבים. כך, אם בשנת 2019 הוציאו בחברה על פרסום כ-12 מיליון שקל, בשנת 2020 כבר גדל הסכום ל-14.6 מיליון שקל, ובשנת 2021 הוציאו בליברה על פרסום ושיווק 19.1 מיליון שקל. בכאלו סכומים, בליברה השיגו עסקה טובה מול קשת וקבלת פרסומות שעולות סכומים גבוהים וזאת כחלק משיתוף פעולה שהוא חלק חיוני במודל העסקי החדש של קשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה