השוק

קרנות הנאמנות: הציבור פדה כמעט 2 מיליארד שקל במרץ

פתיחת השנה הקשה שעברה על השווקים הפיננסיים הביאה את הציבור לפדות כמעט 2 מיליארד שקל בחודש מרץ; למעשה מדובר בהתנהלות מתונה של הציבור אבל די בה כדי להזכיר שרצף של ירידות יביא ליציאה אגרסיבית של כסף מהשוק
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
תחילת שנת 2022 הייתה קשוחה בכל הנוגע לשוק ההון. הירידות בשווקים וחוסר הוודאות הכללית הביאו את הציבור בחודש מרץ למשוך כמעט 2 מיליארד שקל מתעשיית קרנות הנאמנות. אמנם מדובר בפדיונות מתונים אולם די בהם כדי להזכיר לכולם את אופייה של תעשיית קרנות הנאמנות.
נסביר בקליפת אגוז כי תעשיית קרנות הנאמנות נחשבת לתעשייה תנודתיות מאוד. בימים טובים של שוק ההון, הציבור מזרים אליה כסף ולמעשה כך הוא נחשף לשווקים הפיננסיים. אולם כשמתחילות ירידות, הציבור פודה באגרסיביות אתך כספו ולמעשה מעצים את המגמה השלילית בשווקים.
 
כך או אחרת תחילת 2022 הייתה קשוחה אולם המחצית השניה של מרץ, היו תיקונים מה שהביא להתמתנות בקצב משיכת הכספים כשבסופו של דבר, בשורה התחתונה עדיין נפדו מהענף כמעט 2 מיליארד שקל.
נאור כהן, מנהל קשרי יועצים בבית ההשקעות מיטב דש אומר היום כי קטגוריית ההשקעה היחידה שגייסה החודש הייתה קטגוריית "מניות בארץ". הקטגוריה גייסה סכום של כ-250 מיליון שקל. לעומת זאת, הקרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו החודש פדיון של כ-100 מיליון שקל.
קרנות נאמנות מרץ.jpeg" />
הקטגוריה הגדולה ביותר במונחי היקף נכסים, בהפרש ניכר משאר קטגוריות ההשקעה - קטגוריית אג"ח כללי, המשיכה את מגמת הפדיונות שנרשמה בה מאז החצי השני של חודש ינואר, עם פדיון בחודש מרץ של כ-880 מיליון שקל. מגמת הפדיונות בקרנות המתמחות באג"ח חברות והמרה נמשכה גם בחודש מרץ עם פדיון של כ-130 מיליון שקל.
בשונה מחודש פברואר, בו היה פדיון גבוה, בחודש מרץ הקרנות המתמחות באג"ח מדינה רשמו גיוס של כ-120 מיליון שקל. הקרנות הגמישות רשמו פדיון קטן של כ-20 מיליון שקל. בקטגוריית אג"ח חו"ל מגמת הפדיונות נמשכת עם פדיון חודשי של כ-140 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה