השוק

יצחק תשובה בדרך לראלי: ההצהרה המפתיעה של ברקליס

עדכון להמלצה שנתן בנק ההשקעות ברקליס לקבוצת דלק מפתיע: "מניה שצריך לאסוף אותה בעדיפות ראשונה"; "המודל לוקח בחשבון מחירי גז של 6 דולר ל-BCM ומחירי מכירה של חבית באיתקה של 92 דולר"
ניצן כהן |  9
עידן ולס, יצחק תשובה (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90/ משה שי)
בנק ההשקעות המוביל ברקליס מפרסם היום עדכון מעניין למניות קבוצת דלק. קבוצת דלק נזכיר פרסמה דוח כספי לשנת 2021 אך לפני מספר שבועות ושם באו לידי ביטוי באופן רשמי שורה של מהלכים מוצלחים שהעביר המנכ"ל עידן וולס את הקבוצה במטרה להחזיר אותה למסלול העסקים הרגיל.
הדוחות הכספיים כמו גם שורה של נתוני מקרו שתומכים בעסקים של קבוצת דלק הביאו את ברקליס לעדכן את מודל הערכת השווי של הקבוצה והמספרים שהם מוציאים גוזרים המלצת השקעה אופטימלית (מבחינת המשקיעים בקבוצת דלק) והיא "לאסוף מניות קבוצת דלק - בעדיפות ראשונה".
 
נזכיר לרגע את תנאי הרקע שעומדים בבסיס עדכון הערכת השווי של הקבוצה. קבוצת דלק סיימה תהליך מימוש נכסים משמעותי שאיפשר לה לפרוע את כל החוב הבנקאי, לבצע פירעון מוקדם של חלק מהחוב למחזיקי האג"ח ופרישה מחדש של מה שלא נפרע. במקביל, מחירי הנפט זינקו לרמות שלא נראו כמותם כבר הרבה זמן (מצויין לאיתקה) ובעקבות משבר האנרגיה באירופה מחירי הגז ליצוא מלוויתן (ניומד אנרג'י) עולים (מצויין לניו מד אנרג'י - לשעבר דלק קידוחים - ולמשקיעים שלהם).
מחיר היעד הנגזר מהערכת השווי של ברקליס מדבר על 550 שקל למניה בעוד זו נסחרת בבורסה ברמה נמוכה אך במעט מ-485 שקל.
אין צורך לנתח את הדוחות לרבעון הרביעי של השנה (עשינו את זה לאורך השנה כולה וכשהדוחות פורסמו) אבל כן כדאי להעיף מבט על הנחות העבודה שלקחו בברקליס כשעדכנו את מודל הערכת השווי של קבוצת דלק. מחיר חבית נפט שנלקחה בחשבון דיברה על 92 דולר בממוצע בשנת 2022 ו-80 דולר בממוצע בשנת 2023. מחירי הגז הטבעי מלווייתן (ניו מד אנרג'י) עלו לממוצע של 6 דולר ל-BCM ב-2022.
שוויו של מאגר לוויתן בהתאם להנחות העבודה האלה והמהלכים להגברת קצב ההפקה וההזרמה מהמאגר, גוזר שווי של 9.2 מיליארד דולר לעומת הערכת השווי הקודמת (שהייתה בסך הכל בחודש ינואר השנה) שעמד על 8 מיליארד דולר. שוויה של איתקה עודכן ל-2.4 מיליארד דולר לעומת הערכת השווי הקודמת (ששוב נזכיר בוצעה לפני חודשיים וחצי בלבד) שדיברה על 1.8 מיליארד דולר.
נציין כי בהערכת שווי שצרפה קבוצת דלק לדוחות הכספיים נקב מעריך השווי החיצוני לאיתקה שווי חברה של 3.1 מיליארד דולר (נקי מחוב) שווי גבוה מהשווי של המודל של ברקליס. אבל יחד עם זאת כדאי שנזכיר כי בספרי קבוצת דלק רשומה איתקה לפי שווי חברה של מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    תן פיצוי לאנשי גבעת עמל
    אליהו 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מר תשובה הנכבד אל תהיה דורסן תן פיצוי לזקנים שפינית מגבעת עמל
    סגור
  • 7.
    הספקה נפט ממאגרי חירום תעלה את מחיר הנפט
    אבי 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הספקת נפט ממאגרי חירום זה הורדה זמנית של מחיר הנפט. לא ניתן לתת הספקה כזאת בהמשך .לכן מחיר הנפט צפוי דווקא לעלות בתווך הקרוב. ולכן מניית דלק קבוצה צפויה להינות מכך
    סגור
  • 6.
    כנראה
    יהושוע 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כנראה שברקליס רוצים למכור לציבור הם כבר עשו פי 8 ויותר
    סגור
  • 5.
    דלק
    נוני 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    המניה החמה בבורסה טיסה נעימה למחזיקים
    סגור
  • 4.
    דלק קבוצה
    חנוכה 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חזקה מאוד דרך מעלה סוללה גם חלוקה דיודנת בקרוב
    סגור
  • 3.
    דלק
    חנוכה 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דלק קבוצה חזקה מאוד דרך מעלה מאודגבוה.אני מאריך שער 70.סיכוי מאוד גבוה חלוקה דיודנד לפי דעתי קבוצה דלק הנפקה איתקה.ודלק קידוחים
    סגור
  • 2.
    תשובה הספר
    מקיאוולי 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 5
    חייבת להיות חקיקה שמי שעשה תספורת למשקיעים חייב להחזיר להם את התספורת למשקיעים הנגזלים
    סגור
  • התספורת לפני 20 שנה, מאז ודאי השיער צמח
    ג'ו 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה אתה ילד ? מי הכריח אותך לקנות אג"ח ? ומי סיפר לך שאפשר רק להרוויח. עליך להודות לתשובה שעשה לך תספורת ולא שלח אותך לחפש את חבריך.
    סגור
  • 1.
    המניה הכי טובה בבורסה
    רוני51 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    8 0
    איתקה לפי מעריך חיצוני שווה 3.1 מיליארד דולר שהמעריך היה שמרן ועשה חישוב לפי נפט 76 דולר , איתקה שווה באמת בסביבות 5 מיליארד דולר , עוד חצי שנה השוק יבין את זה .
    סגור