השוק

אחרי 4 שנים: מנכ"ל בזק דודו מזרחי פורש במפתיע

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק הודיע על התפטרותו במפתיע מניהול בזק; החברה הצליחה רק לאחרונה להסדיר את התסבוכת מול משרד התקשורת שאיפר לה להתחיל לפרוש סיבים אופטיים ולחזור להיות רלוונטית
ניצן כהן |  5
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק (צילום טוויטר/בזק)
מנכל בזק דוד מזרחי פורש במפתיע לאחר 4 שנים סוערות בתפקיד. מזרחי היה זה שהצליח בשנים האחרונות להסדיר את ענייני בזק מול משרד התקשורת ובראש ובראשונה להחזיר אותה לפרישה וחיבור של משקי הבית לאינטרנט בסיבים ולמעשה להחזיר את בזק להיות רלוונטית.
נזכיר, סיפורה של בזק הוא סיפור מעניין מאוד שיש בו כמעט הכל. חברת התקשורת הענקית התנגשה עם הציבור (באמצעות הרגולטור) ובמקום להצטרף למהפכה הטכנולוגית העדיפה להתנהל בחדרים חשוכים שהגיעו בסופו של יום לכתבי אישום פליליים במשפטים ארוכים שמתנהלים. הפרוטוקולים המגיעים מבית המשפט כמו גם כתבי האישום מגלים עולם ומלואו שממנו בזק יכולה הייתה להפסיק להיות רלוונטית.
 
דודו מזרחי קיבל על עצמו משימה בלתי אפשרית. להעיר את החברה שנכנסה לשיתוק בעקבות הפרשיות בהן נקשרה. לא נכביר מילים על נושא ההפרדה המבנית (חיסכון משמעותי במס וחיסכון בעלויות תפעוליות) כדאי שנתייחס לשני הדברים המשמעותיים ביותר בבזק והם: עולם הטלוויזיה הרב-ערוצית שהולך ונעלם ועולם האינטרנט המהיר בסיבים אופטיים.
באופן עקרוני בזק מגיעה לכל בית באמצעות כבלים וכן הלאה. בזק הייתה היחידה בפרישה משמעותית של סיבים אופטיים אבל לא חיברה את הבתים אליהם עד שפרטנר וסלקום נכנסו לפניה לתחום והצליחו לנגוס בנתח משמעותי מהשוק הזה.
בזק רק לא מזמן החלה בחיבור משקי הבית לאינטרנט בסיבים והיא למעשה חוזר להיות רלוונטית עם מוניטין טכני מצוין, נגישות לבתים כך שיותר קל לשכנע אנשים לאפשר לטכנאים להיכנס הביתה ובסופו של דבר מוניטין בסך הכל טוב בכל מה שנוגע לתשתיות אינטרנט.
הרגל השנייה היא הרגל של yes שהיא חברה שנלחמת בשוק שהולך ונעלם. yes היא למעשה המתחרה בעולמות הממירים כשהעולם היום הולך לכיוון הסטרימינג, אז איפה תמצא את עצמה yes בעוד מספר שנים? לא ברור אבל זה נועד להנהלה הבאה של בזק שתיאלץ להמציא את עצמה מחדש.
דודו מזרחי אמר כי "אחרי למעלה מ-20 שנים בקבוצת בזק, וקרוב ל-4 שנים בתפקיד המנכ"ל, אני חש שזה הזמן עבורי לעשות שינוי. כשנכנסתי לתפקיד המנכ"ל ב- 2018, מצאתי חברה בפוסט טראומה, מנסה להתאושש מהמשבר שפקד אותה, ומתמודדת עם חוב כבד, שחיקה חדה בהכנסות ואובדן מנויים בהיקף גדול.
"היום, כארבע שנים אחרי, בזק היא חברה חזקה, עם גידול עקבי בהיקף ההכנסות ובמצבת הלקוחות, ועם מאזן בריא ואיתן. השיפור המשמעותי שהושג בכל הפרמטרים העסקיים של החברה, הושג בזכות העובדות והעובדים המדהימים של בזק, שעם הרבה מאמץ והמון נשמה, הביאו למהפך המוצלח שעברה החברה. בזק של היום היא חברה חזקה עם תשתיות מעולות, הערכה גבוהה של הלקוחות, הנהלה מנצחת, תרבות ארגונית מצוינת, ועובדים המהווים גאווה של ממש".
יו"ר קבוצת בזק, גיל שרון, מסר בעקבות ההודעה כי, "דודו ניהל את בזק בתקופה מורכבת ומאתגרת מאין כמוה, והוביל לביצועים תפעוליים ופיננסיים שאין שני להם. דודו מותיר אחריו חברה במצב מצוין, כזאת המשקיעה בעתידה עבור לקוחותיה, מתוך תפיסת מובילות ארוכת טווח. אני מודה לדודו על תקופת העבודה המשותפת, ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו המקצועית".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    השקט אומר הכל
    אחד שמבין 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנכל שאולי הביא תוצאות בשוק ההון, אבל חסר יחסי אנוש, זחוח, שימו לב כמה מעט תגובות יש לפרישתו...לא צריך להוסיף מה זה אומר
    סגור
  • 3.
    נאיבים
    סתם 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוקח הביתה מה שבחיים לא היה לכם כאילו המציא תרופה לסרטן תפסיקו להיות נאיבים יש מלא עובדים בבזק בשכר רעב
    סגור
  • 2.
    דודו תישאר
    קלרה יצחק 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מנכל מוכשר וקודם כל בן אדם טוב
    סגור
  • 1.
    גיל שרון הביתה.
    העובדים 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל מאוד דודו תשאר
    סגור
  • השוק מאמין שהעתיד טוב יותר (ל"ת)
    המניה דווקא עלתה 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור