השוק

קוקה קולה ספגה מהלומה בעקבות מלחמת רוסיה - אוקראינה

הדוחות של קוקה קולה מגלים שמאז העיצומים על רוסיה, איבד מותג העל האמריקאי, קוקה קולה, מכירות של 1%-2% וזה לא מעט בהתחשב בעובדה שמדובר בפרק זמן של פחות מחודש
ניצן כהן | 
דוחות קוקה קולה (צילום vecteezy)
אחת התעלומות בכל הנוגע למלחמה בין רוסיה לאוקראינה והעיצומים של המערב על המדינה הסוררת היא ההשפעה של העיצומים על המערב עצמו. צריך לזכור שהנחת העבודה הרוסית, לפחות על-פי הפרשנים לענייני רוסיה, הייתה כי העיצומים יכו במערב לא פחות מאשר ברוסיה עצמה ולכן, המערב לא ייל "עד הסוף" עם העיצומים עליה. הנחת העבודה כמובן התבדתה וכעת נותר לבדוק את ההשפעה על המערב.
ההשפעה הראשונה והברורה לכל היא ההשפעה על מחירי האנרגיה, חומרי הגלם וכן הלאה. אבל דוחות מותג העל האמריקאי, קוקה קולה, מלמדים שאובדן המכירות ברוסיה היה בשיעור של 1% עד 2% מכלל מכירות החברה. הנתון אמנם לא משמעותי לחברה בסדר גודל של קוקה קולה אבל כשמדברים על טווח זמנים של שבועיים בלבד, זה משמעותי.
 
נזכיר כי קוקה קולה הכריזה שהיא מצטרפת לעיצומים על רוסיה ב-8 במרץ, שלומר העיצומים היו בתוקף 12 יום בלבד וההשפעה שלהם היה מחיקה של 1% עד 2% ממכירות הרבעון כולו.
הרווח הנקי של קוקה קולה ברבעון הראשון של השנה הסתכם ב-2.78 מיליארד דולר שהם במונחי רווח למניה 64 סנט וזאת לעומת רווח של 2.245 מיליארד דולר שהם 54 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה שעברה. הכנסות החברה הסתכמו ב-10.5 מיליארד דולר לעומת 9 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. התחזיות של האנליסטים בניו יורק היו להכנסות של 9.8 מיליארד דולר ולרווחים של 68 סנט למניה. קוקה קולה אישררה את התחזית הקודמת שלה לגבי תוצאות הרבעון השני של השנה ולהערכתה תציג עלייה במכירות של 7% עד 8% ועלייה ברווחים של 5% עד 6%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה