השוק

סמסונג ממשיכה להפתיע: שברה את כל השיאים של עצמה

ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית פרסמה את הדו"ח הרבעוני הראשון שלה לשנת 2022, והצליחה לעקוף אפילו את הציפיות הפרועות ביותר שלה עם מכירות חסרות תקדים בכל החטיבות
יאיר מור | 
לוגו סמסונג על בניין במילאנו (צילום Babak / Unsplash)
דו"ח הרבעון הראשון של חטיבת האלקטרוניקה של סמסונג (להבדיל מחטיבות הספנות, הביטוח וחטיבות נוספות שפחות מוכרות בארץ) פורסם היום בצהריים, וכפי שצפתה החברה בתחילת החודש, הוא שובר כמעט כל שיא אפשרי עבור החברה הקוריאנית.
במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה הכניסה החברה 77.78 טריליון וון, שהם כ-61.2 מיליארד דולר – שיא של כל הזמנים. גם הרווח התפעולי שבר שיא היסטורי, והיגע ל-14.12 טריליון וון, שהם כ-11.12 מיליארד דולר – זינוק של 51% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה הדגישה כי מדובר ברבעון השלישי ברצף בו נשברים שני השיאים הללו – נתון מרשים במיוחד לאור התחרות העזה ברבים מהשווקים בהם היא פעילה, כמו הסמארטפונים והטלוויזיות.
בחלוקה לחטיבות, המצליחה ביותר היא חטיבת המסאטרפונים וציוד הרשתות הסלולריות הפועלת כיום תחת יחידת חוויות מכשירים (כלומר כל סוגי המכשירים – החל מסמארטפונים וציוד תקשורת סלולרית, דרך מקררים ומסכי פרסום ענקיים ועד ציוד רפואי לבתי חולים). היא רשמה הכנסות בגובה 32.37 טריליון וון ורווח תפעולי בסך 3.82 טריליון וון. החברה ציינה בתור גורמים לכך מכירות טובות של סדרת גלקסי S22 ושל מכשירי הדור החמישי ברי-ההשגה מסדרה A, לצד סמארטפונים ושעונים, והוסיפה כי ציוד הרשתות שלה פופולארי למדי בקרב ספקיות תקשורת המבקשות לשדרג את התשתית שלהם לדור החדש. היא "שכחה" לציין שלפופולאריות הזו תורם החרם האמריקאי על וואווי, שעד לפני שנתיים היתה אחת משלוש ספקיות ציוד רשתות הסלולר הגדולות בעולם.
החברה ציינה גם כי חטיבת המסכים, שגם היא חלק מיחידת חוויות המכשירים, שברה שיא במכירות מסכים לסמארטפונים, בעיקר בזכות עלייה במכירות מסכים ליצרניות אחרות המשתמשות במסכי סמסונג (רשימה הכוללת את אפל, שיאומי ועוד). במסכי טלוויזיה הושג שיפור בייצור שעזר לניצול מקסימלי של הייצור כך שכמעט שום פריט שיצא מפס הייצור לא נפגם ולא בוזבז.
החטיבה האחרת של סמסונג, חטיבת פתרונות מכשירים (כלומר רכיבים כגון שבבים, זכרונות וכל חלק אחר הנמכר ליצרניות אחרות) רשמה גם היא שיא בהכנסות – 26.87 טריליון וון ורווח תפעולי של 8.45 טריליון וון. החברה ייחסה את ההישג לביקוש הגבוה לזכרונות לשרתים תוך כדי משבר בתעשיית השבבים, שאיפשר לה להעלות מחירים ולהרוויח יותר מכל שבב זיכרון שמכרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה