השוק

אמזון מתרסקת: זה הסכום שהפסיד בזוס במהלומה

אמזון פרסמה דו"ח רבעוני ראשון ל-2022, ונאלצה לעמוד מאחורי צפי הכנסות עגום למדי לקראת הרבעון הבא. בעקבות כך רשמה החברה את היום הגרוע ביותר מזה 17 שנה, וזה הסכום שאיבד המייסד
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
מניית אמזון נסגרה ביום שישי בירידה של 14% לאחר שהחברה נתנה תחזית הכנסות לרבעון הנוכחי שנפלה מההערכות של וול סטריט. אם כך, מדובר ביום הגרוע ביותר של אמזון מאז יולי 2006.
אמזון הודיעה ביום חמישי שהיא צופה הכנסות בין 116 מיליארד דולר ל-121 מיליארד דולר ברבעון השני, לאחר האומדן הממוצע של 125.5 מיליארד דולר, לפי Refinitiv. המניה התחילה לצנוח במהירות והביאה את מייסד החברה והמנכ"ל עד לפני שנה - ג'ף בזוס, לאבד מיליארדים רבים.
הליבה של עסקי הקמעונאות של אמזון נעצרה כאשר שפע של קניות מקוונות הצטמצם על רקע הכלכלה הנפתחת מחדש מהמגיפה. הוצאות התפעול של החברה גדלות מהר יותר מהמכירות שלה. אמזון השקיעה רבות כדי לאייש את המחסנים שלה ולהילחם באתגרי שרשרת האספקה, וכעת היא מתמודדת עם האינפלציה הגוברת, כמו גם הגדלת עלויות התחבורה והעבודה, כך לפי דיווח של ה-CNBC.
התחזית לרבעון השני מציעה שהצמיחה בהכנסות עשויה לרדת לטווח של 3% עד 7% לעומת שנה קודם לכן, המייצגת האטה נוספת מהרבעון הראשון, אז ההכנסות באמזון עלו ב-7%.
אמזון הפסידה כ-3.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון, לעומת רווח של 8.1 מיליארד דולר לפני שנה. ההשקעה של החברה ביצרנית הרכב החשמלי Rivian הכבידה על רווחיה. 
הונו של בזוס התחיל להגיב במהירות בעקבות צניחת המניה, שהתרחשה תוך שעות. בשבוע שעבר עדיין החזיק המיליארדר במקום השני ברשימת עשירי העולם, כשהיקף ההון שלו עמד אז על כמעט 180 מיליארד דולר. השבוע הידרדר בזוס אל המקום השלישי, כשביום שישי הונו כבר עמד על 170 מיליארד דולר.ונכון לכתיבת שורות אלו, הירידות כבר רושמות לו איבוד של כ-20 מיליארד דולר ביום שישי, והוא מחזיק הון מוערך של כ-150 מיליארד דולר.
 
"בעוד שהמכירות היו נמוכות מהציפיות ב-6 מיליון דולר בלבד, הכותרת הגדולה יותר הייתה ההפסד הרבעוני הראשון של החברה מאז 2015, בהפסד למניה של 7.56 דולר, או כמעט 16.00 דולר בהשוואה לציפיות הרווח למניה של סטריט", אמרו אנליסטים של וויליאם בלייר. שיש להם דירוג טוב יותר במניות אמזון, בהערה ללקוחות ביום חמישי. "מתחת למכסה המנוע, החברה דיווחה על הפסד של 8 מיליארד דולר לפני מס הקשור להשקעה שלה ב-Rivian Automotive. כזכור החברה דיווחה על הטבה של 12 מיליארד דולר ברבעון הקודם הקשורה להשקעה. אנו מעריכים שהרווח של החברה למניה ללא ההפסד הקשור להשקעה יהיה בערך 3.40 דולר, עדיין 60% מתחת לקונצנזוס, מכיוון שהחברה ממשיכה להתמודד עם רוחות נגד הקשורות למשלוח, עבודה, עודף קיבולת והשוואות קשות של שנה קודמות".
 
אנליסטים כמו Youssef Squali של Truist Securities ממשיכים לשוות על כך שהתחזית של אמזון תשתפר במחצית השנייה של השנה. סקוואלי אמר בהודעת יום שישי ללקוחות שהוא מצפה שהעלויות הקשורות לקוביד, יחד עם לחצים לעבודה ולחצים אינפלציוניים, יפחתו ככל שהשנה מתקדמת, בעוד שרשת האספקה ​​של אמזון הופכת ליעילה יותר ככל שבעיות כוח האדם ושרשרת האספקה ​​מתנרמלות.
"אנחנו צריכים להתחיל לראות שיפור מהותי ביעילות העבודה והעלות הקבועה ב-2H22, החל מהפריים דיי ביולי ולאחר מכן ברבעון הרביעי החזק בעונתיות", אמר סקוואלי, שממליץ לקנות מניות של אמזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה