השוק

בכירים בשוק האנרגיה תוקפים: ״התגלית של אנרג׳יאן מביכה״

בכירים בענף הגז אומרים לאחר ניתוח ראשוני של ממצאי התגלית של אנרג׳יאן: ״התגלית הזו היא ברווז יח״צני. משק האנרגיה ציפה מהתגלית הזו ל-22 BCM לפחות״
ניצן כהן |  3
האסדה הצפה (צילום אנרג׳אן)
בוקר יום שני בא לעולם עם הודעה מפתיעה של אנרג׳יאן לפיה התגלה מאגר גז טבעי משמעותי חדש בבלוק 12, מאגר שיכול להיות גיים צ׳יינג׳ר בשוק הגז הטבעי הישראלי. בכירים בעולם האנרגיה הישראלי שציפו לממצאי הקידוח של אנרג׳יאן בבלוק 12 אומרים לאחר ניתוח ראשוני (הדגש על ניתוח ראשוני בלבד) כי מדובר בממצאים מאכזבים מאוד עד כדי פלופ.
הבכירים אומרים כי התעשייה ציפתה לתנובת של 22 BCM מהקידוח הזה ובפועל אנרג׳יאן מלאה 8 BCM עם פוטנציאל לעוד 40 או 50BCM. לשאלה של אתר ice מה המשמעות בפועל של המילה ״פוטנציאל״ אמרו הבכירים כי מדובר בעיקר בחישובים מתמטיים על הנייר שאינם מגובים ככל הנראה בממצאים בשטח.
 
הבכירים נתנו כדוגמא את מאגר דולפין שהיה בסדר גודל קטן מעט מ-8 BCM ומשרד האנרגיה לא איפשר משיקולי עלות/ תועלת/ סיכון להוציא אך כמות הגז הזו מהאדמה למרות שהמפיק רצה לקחת אך הסיכון על עצמו.
 
בבלוק 12, אומרים הגורמים, יש מספר מבנים והקידוח הזה של אנרג׳יאן כוון למבנה עם הסיכויים הגדולים ביותר ואפ הוא הניב ״רק״ 8 BCM הרי שמדובר בפלופ יח״צני בלבד, הם אומרים. כך או אחרת מאחר ומדובר בשלבים ראשונים בלבד של הגילוי לא ניתן לקבוע במסמרות אם גרסת אנרג׳יאן היא הנכונה או עמדת בכירי הענף אבל נכון יהיה שגם עמדה זו תישמע.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מקנאים שזה לא שלהם (ל"ת)
    חיים 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מי הם הבכירים ומה האינטרס שלהם?
    לוגי 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    נשמע לי כמו החבורה שמתנגדת לכל הוצאת הגז מהאדמה וגרמה להפסדים כלכליים ומדינתיים גדולים למדינת ישראל.
    סגור
  • בול ! (ל"ת)
    אייל 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור