השוק

הבינלאומי: "בנק ישראל לא מוכר דולרים - הכיוון למעלה"

דרור זק"ש מהבנק הבינלאומי אומר היום ל-ice כי לא סביר שבנק ישראל יתערב במסחר כדי למתן את התחזקות הדולר: "בנק ישראל אף פעם לא מכר דולרים. יכול להיות שהוא ישנה את המדיניות שלו, אבל זה לא סביר"
ניצן כהן | 
הבנק הבינלאומי (צילום Magma Images, פלאש 90)
הדולר ממשיך להתחזק הבוקר מול השקל וכבר חצה את רף 3.46 שקל לדולר וזה מתחיל להיות משמעותי. באופן עקרוני הקורלציה בין שוק המניות האמריקאי (ובעיקר הנאסד"ק) היא גבוהה מאוד ולכן נראה שכרגע הכיוון הוא אחד - למעלה.
דרור זק"ש מבכירי הבנק הבינלאומי שהוא שחקן משמעותי מאוד בשוק המט"ח המקומי אומר היום ל-ice: "נתוני האינפלציה בארה"ב שהתפרסמו אתמול בעיקר במונחי ליבה פחות טובים מכפי שצפה השוק ולכן, ומכיוון שאנחנו נמצאים בקורלציה חזקה עם השוק האמריקאי אנחנו רואים את הדולר מתחזק כאן אבל בעיקרון זו תגובה לירידות בוות סטריט".
 
"צריך לזכור" אומר זק"ש "הבורסה כל כך רגישה לנתונים רעים אז כל נתון שהוא טיפה לא טוב - הבורסה חוטפת - ובסך הכל אנחנו לא בקטסטרופה. הנתונים פחות טובים אבל לא קטסטרופה וזה מה שאנחנו רואים - את התנועה הזו".
- אנחנו בדרך ל-3.5 שקל לדולר והשלב הבא 4 שקלים לדולר?
"באופן עקרוני, אם הנאסד"ק ירד בעוד 1.5% אנחנו בהחלט נראה את ה-3.5 שקל לדולר"
- תהיה השפעה להתחזקות הדולר על האינפלציה כאן
"בשלב הזה יש משמעות להתחזקות של הדולר על האינפלציה אבל אצלנו היא פחותה מאשר בארה"ב. זה נכון שהאינפלציה בישראל תהיה גבוהה מהתחזיות אבל עדיין המצב הרבה יותר טוב מארה"ב. לא נראה מספרים כמו בארה"ב.
- מה הסבירות שנראה את בנק ישראל מתערב בשוק כמוכר?
"אני רוצה שתשים לב לכך שבסופו של דבר דולר ברמה של 3.6 שקל הוא טוב לישראל בעיקר ליצוא. מהכרותי עם בנק ישראל הוא מעולם לא מכר ולו דולראחד. הדבר היחיד שבנק ישראל עשה זה היה בקורונה. הוא נתן לעשות עסקאות סוואפ או בשלבים מאוחרים יותר העלה את הריבית השקלית. ברמה הזו בנק ישראל לא צריך לשנות מדיניות".
- יש רמה שבנק ישראל צריך להתערב? נניח 4 שקלים לדולר?
"היינו ב-5 שקל לדולר לפני הרבה שנים וגם אז בנק ישראל לא מכר ולו דולר אחד. הוא מעולם לא עשה את זה. אולי ישנה את הגישה שלו אבל לא סביר כרגע. האם הוא צריך למכור? קשה לי להאמין שזה יקרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה