השוק

יצרנית האייפון מזהירה: מצבנו טוב, אבל לא לאורך זמן

חברת הענק האחראית על מכשירי החשמל הפופולאריים בעולם חשפה כי רשמה הכנסות שיא בתחילת השנה, אך היא צופה כי המשבר העולמי יפגע בתוצאות שלה בהמשך השנה
יאיר מור | 
אייפון (צילום unsplash)
הון האי תעשיות מדויקות, הידועה יותר בשם פוקסקון, הודיעה היום (חמישי) כי תוצאות הרבעון הראשון שלה חיוביות יחסית, אך עלולות להיות "השקט שלפני הסערה".
בנתונים הראשוניים שפרסמה החברה לקראת הדו"ח שלה לחודשים ינואר עד מרץ היא מציינת כי ההכנסות שלה ברבעון עמדו על כ-1.41 טריליון דולר טייוואני – עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל ב-2021, והרווח הנקי עלה ב-5% ל-29.45 מיליארד דולר טייוואני (כמעט מיליארד דולר אמריקאי), המהווים שיא של 8 שנים, אם כי עדיין פספוס קל של תחזיות האנליסטים ל-29.76 מיליארד דולר טייוואני.
 
למרות ההישג החיובי לכאורה, החברה הבהירה כי היא לא מנסה ליצור את האשליה שהמצב בשוק בו היא פעילה – ייצור והרכבה של מכשירים, החל ממכשירי האייפון של אפל, דרך קונסולות המשחקים פלייסטיישן של סוני ואקס-בוקס של מיקרוסופט, מחשבים ניידים של כל החברות הגדולות ועד מכוניות – טוב.
נשיא החברה, יונג-וויי ליוּ, אמר כי "ישנן אי-ודאויות רבות בשוק כרגע. הן מציבות כמה וכמה אתגרים לביקוש והיצע. אנחנו מנטרים בדריכות מתי האינפלציה תשפיע על מוצרים לשוק הבינוני והגבוה". הוא הוסיף כי התוצאות החיוביות ברבעון הראשון הושגו למרות סגרים מחמירים ביותר בסין, בעיקר בזכות יכולתה של החברה להשאיר את העובדים במפעלים במה שבישראל נקרא קפסולות ושם "מעגל סגור" – כלומר משמרות של עובדים שגרים ועובדים יחד ואינם מקיימים כל אינטראקציה עם עובדים ממשמרות אחרות.
 
החברה מצפה כי ברבעון הנוכחי, בשל החמרה הסגרים, האינפלציה העולמית, משבר שרשרת האספקה והמלחמה באוקראינה, ירדו מכירות הסמארטפונים ומכשירים נוספים המהווים יותר ממחצית מההכנסה שלה, ויביאו להידרדרות – או לפחות לעצירת הצמיחה – בתוצאותיה.
בעקבות אזהרת החברה, נסגרה המניה שלה בבורסה בטייוואן בירידה של כאחוז אחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה