השוק

מכה לאנרג'יאן: חוזה של 2.2 מיליארד דולר עובר סופית לתמר

לאחר עיכובים באספקת הגז ממאגרי כריש ותנין, הוסכם כי תחנת הכוח דליה תוכל לרכוש גז ממאגר תמר ללא פיצוי לאנרג'יאן שתוותר מצידה על כל הטענות נגד החברה; החוזה מוערך ב-2.2 מיליארד דולר
ניצן כהן |  2
אנרגיאן (צילום יחצ)
מכה לאנרג'יאן, לאחר שורה של טענות וטענות שכנגד סוכם בהליך בוררות בין תחנת הכוח דליה לחברה שתחנת הכוח יכולה לנטוש את ההסכם בינה לאנרג'יאן ולעבור לרכוש גז טבעי ממאגר תמר. המשמעות היא אובדן סופי ומוחלט של חוזה למכירת גז טבעי בהיקף כספי כולל של 2.2 מיליארד דולר.
העיכובים באספקת הגז ממאגרי כריש ותנין שבבעלות אנרג'יאן עולים לה לא מעט כסף. תחנת הכוח דליה, אחת מתחנות הכוח הגדולות בישראל ביקשה לעזוב את החוזה עם אנרג'יאן ולעבור לרכוש גז ממאגר תמר. אנרג'יאן טענה לנזקים כספיים שנגרמים לה מנטישת ההסכם והגישה תביעה שכנגד דליה.
 
הסכסוך בין אנרג'יאן ודליה עבר (באופן טבעי ומתבקש) לבירור בבוררות שנהנית מחיסיון. בסופו של יום הוסכם בין הצדדים שדליה תוכל לעזוב את ההסכם עם אנרג'יאן, לחתום עם תמר בלי פיצוי.
 
דליה, כאמור, היא תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל עם יכולת ייצור של 900 מגה וואט. על פי גורמים בתעדיה, ההסכם של דליה עם תמר הוא במחיר שנע סביב 4 דולר ל-BTU, כלומר מחיר נמוך מהמחיר אותו משלמת חברת החשמל שעומד על 4.3 דולר ל-BTU. ההסכם בין דליה לתמר כולל התחייבות למינימום משיכת גז.
 
ההסכם יכנס לתוקף בחודש הבא (יולי 2022) ויהיה בתוקף עד לשנת 2035. במסגרת ההסכם יש לדליה שתי נקודות בהן היא תוכל לעדכן את המחירים. בשנת 2026 ובשנת 2030, אז יוכלו שתי החברות להביא לשינויים בין היתר במחיר בטווחים של 5%. כלומר ניתן יהיה במו"מ להעלות את המחיר ב-5% או להפחיתו ב-5%.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רצח-עם באוקריאנה
    לא משנה 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להכות בצבא רוסיה האכזרי שהורג נ
    סגור
  • 1.
    ישן
    אחד העם 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה התפרסם כבר בסוף 21 אתם לא בעניינים מה קרה הכתבים שלכם בשנ"צ ?
    סגור