השוק

לאחר הנפקה ראשונה: חברת הביטוח הממשלתית של הודו מתרסקת

חברת הביטוח הממשלתי בהודו שהונפקה השנה לראשונה בבורסה התרסקה. זה הנזק הכלכלי שספגו המניות שלה
מערכת ice | 
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי (צילום vecteezy, יונתן זינדל פלאש 90)
חברת הביטוח הממשלתית של הודו "Life Insurance Corporation of India" צנחה היום (שלישי) במסחר במומבאי לאחר שהונפקה לראשונה בבורסה המקומית. על פי הדיווח במגזין בלומברג ,המניות ירדו ב-7.8% ממחיר ההנפקה שעמד על 949 רופי למניה. סך הכל גוייסו בהפקה נכון לעכשיו 2.7 מיליארד דולר בלבד, כאשר בין המשקיעים נמנים: קרנות ריבוניות בנורבגיה ובסינגפור, ומיליוני משקיעים הודים קטנים.
 
במגזין האמריקאי מסבירים כי הנתונים ממצבים את החברה במקום השני מלטה ברשימה של 11 חברות גלובליות אשר גייסו השנה לפחות מיליארד דולר באמצעות מכירת מניות בפעם הראשונה, זאת למרות שהמניות בהודו ובשוק האסייתי הרחב עלו ביום שלישי.
"היתרונות של החברה החברה הן סביב נקודה אחת - הגודל. זו המבטחת הגדולה ביותר עם גודל השוק הגדול ביותר ורשת הסוכנים הגדולה ביותר", אמר בריון לבלומברג, נירב קרקרה, ראש מחלקת המחקר ב-Fisdom, חברת ייעוץ השקעות ממומבאי, עוד בטרם החל המסחר " זה לא יהיה מסע קל. ברגע שאתה תחת הזוהר של המשקיעים, LIC תצטרך להתחיל להתמקד הרבה יותר בצמיחה".
 
ממשלת הודו כזכור, החליטה להקדים את ההנפקה למרות האטה בגיוס הכספים העולמי, זאת בעקבות המלחמה באירופה ועליית הריבית שפגעה ביכולת לגייס השקעות, ולצד המצב הכלכלי העולמי כספים מההנפקה קריטיים עבור המדינה עם האוכלוסייה השנייה בגודלה בעולם כדי לעמוד ביעד הגירעון התקציבי השלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה