השוק

ישראכרט: מחיקת חובות ועלייה בהוצאות - הרווחים ירדו ב-15%

התחרות העזה בעולם האשראי הצרכני והחזרה לשגרת מחיקת חובות הביאה לירידה חדה ברווח הנקי של חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל; תשואה על ההון של ישראכרט נותרה גבוהה ברמה של 9%
ניצן כהן |  1
רן עוז (צילום פזית עוז, ויקיפדיה, פלאש 90)
התחרות העזה בעולם האשראי הצרכני והחזרה "לשגרה" הביאו לעלייה משמעותית בהיקפי מחיקת החובות של ישראכרט כמו גם לעלייה בהוצאות התפעול. אלה לא חיפו על העלייה בפעילות הכוללת של החברה וגרמו לירידה של 15% ברווח הנקי.
הדו"חות הכספיים של ישראכרט לרבעון הראשון של השנה מצביעים על רווח נקי בנטרול ההוצאות חד פעמיות של כ-63 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בסך של כ-74 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
 
בחברה מסבירים את הירידה ברווחיות בעלייה בהוצאות בגין הפסדי אשראי מהרמה המייצגת, מעלייה בהוצאות התפעול שהושפעה בין היתר מעלייה בהיקפי הפעילות. ללא נטרול ההוצאות החד פעמיות הציגה ישראכרט ברבעון הראשון של שנת 2022 רווח נקי בסך של 50 מיליון שקל.
ברבעון הראשון של השנה רשמה ישראכרט הוצאה חד פעמית של 17 מיליון שקל שנובעת מתשלום בשל קיצור חוזה השכירות בבניין הישן שלה ומעניין יותר בשל הפסקת פרויקט הפעלת האפליקציה לתשלום בתחבורה הציבורית.
בישראכרט רושמים הצלחה ביישום התוכנית האסטרטגית להגדלת האשראי המסחרי כך שבסוף הרבעון הראשון הסתכם האשראי הזה בכ-1.08 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-945 מיליון שקל בסוף שנת 2021 ובהשוואה לכ-898 מיליון שקל בסוף רבעון מקביל אשתקד - עלייה רבעונית של כ-14% ועליה שנתית של כ-20%.
רן עוז, מנכ"ל ישראכרט אמר: "סיימנו את הרבעון עם צמיחה חזקה במחזורי העסקאות,  וכן צמיחה בתיק האשראי העסקי בקצב המייצג צמיחה שנתית משוקללת של כ-28% מאמצע 2021. במהלך הרבעון ולאחריו, השלמנו את גיבושה של הנהלה מקצועית עם ניסיון רחב בעולמות דאטה ודיגיטל, פיננסיים, טכנולוגיים ושיווקיים מתקדמים ואנו ערוכים להוציא לפועל את המיקודים האסטרטגיים שהגדרנו לרבות פעילויות שיאפשרו צמיחה משמעותית בעולמות האשראי הצרכני והעסקי".
בסך הכל הסתכמו הכנסות ישראכרט ברבעון הראשון של השנת ב-563 מיליון שקל שהם עלייה של כ-11% בהשוואה לכ-507 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מצמיחה דו-ספרתית בהכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי, למרות הירידה הנוספת בעמלה הצולבת בתחילת השנה, וכן מגידול  בהכנסות ריבית נטו כתוצאה מהגידול בתיק האשראי.
ההכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי ברבעון הראשון של שנת 2022 צמחו בכ-14% לכ-463 מיליון שקל, בהשוואה לכ-405 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה נבעה בעיקר מגידול של כ-14% במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי המונפקים ע"י החברה ומעלייה בהכנסות המיוחסות לתיירות היוצאת והנכנסת, שהובילו לגידול בעמלות מעסקאות מט"ח, וזאת למרות ירידת העמלה הצולבת משיעור של – 0.55% ל-0.525% בתחילת שנת 2022. נכון ל-31.3.2022 , היקפי הפעילות המיוחסים לתיירות יוצאת ונכנסת טרם הגיע לרמות המייצגות טרום משבר הקורונה.
הכנסות ריבית נטו ברבעון הראשון של שנת 2022 צמחו בכ-8% לכ-111 מיליון שקל, בהשוואה לכ-103 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה הן מגידול של כ-225 מיליון שקל ביתרת האשראי לאנשים פרטיים והן מגידול של כ-183 מיליון שקל ביתרת האשראי המסחרי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוצחת שכירה של רוני אלשיך רצחה את כדורי
    גיל 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.docdroid.net/bdROXl6/document
    סגור