השוק

ענקית השכרת הדירות Airbnb נוטשת את סין

החברה תסגור בחודשים הקרובים את שירות השכרת הדירות בסין, ותמחק את כל הדירות במדינה מהשירות. עם זאת, תושבי סין יוכלו להמשיך להשתמש בשירות

יאיר מור | 
Airbnb נוטשת את סין (צילום freepik, pixabay)
מי שמתכנן לטוס לסין בקיץ הקרוב או אחריו לא יוכל למצוא לעצמו דירה דרך פלטפורמת השכרת הדירות לטווח קצר Airbnb, כך אמרו שני מקורות המקורבים לחברה לתחנת הטלוויזיה הכלכלית CNBC.
לפי המקורות, הבוקר הודיעה החברה לעובדיה בסין כי חלקם מפוטרים, לאחר שהחליטה לסגור את השירות המרכזי שלה במדינה ולמחוק את כל הדירות וה"חוויות" במדינה שהוצעו דרכה. עם זאת, היא תמשיך להחזיק משרד בבייג'ינג עם מאות עובדים.
 
הסיבה למהלך המוזר לכאורה אינה חרם על סין, אלא שיקולים עסקיים: Airbnb, שפועלת בסין מאז 2016, הגיעה למסקנה ששוק השכרת הדירות בסין לא אטרקטיבי מבחינתה. זאת בשל שילוב של תחרות עזה מצד שחקניות מקומיות, יחד עם רגולציה כמעט בלתי אפשרית, שכופה עליה לחתום חוזי פעילות מול כל רשות מקומית במדינה בנפרד ולאחסן את המידע הרלוונטי לסין אך ורק על שרתים המאושרים על ידי הממשל הקומוניסטי, וסגרים חוזרים ונשנים שמדכאים את התיירות בסין. בשנה שעברה, לפי הדיווח, היוו לינות במדינה המאוכלסת בעולם רק 1% מהכנסות החברה.
עם זאת, כאמור, איירביאנבי לא סוגרת לחלוטין את השירות שלה בסין: היא תמשיך להפעיל משרד מקומי שמטרתו להציע גרסה של השירות בסינית. זאת מכיוון שלעומת שוק ההשכרה במדינה, שלא מניב לה מספיק הכנסות להצדיק את ההשקעה, תושבי סין שטסים למדינות אחרות מהווים שוק עצום שמכניס לכיסה כסף רב, ולכן היא תמשיך לאפשר להם לחפש ולמצוא דירות בשפתם.
 
מניית החברה, שירדה מתחילת השנה בכ-30%, הגיבה לידיעה בעלייה של שני שליש אחוז בשעות המסחר בבורסת נאסד"ק. עם זאת, לאחר שעות המסחר היא רשמה ירידה של 1.6%.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה