השוק

חברת הקנאביס עם עלייה מרשימה בהכנסות אך ירידה ברווחים

חברת הקנאביס הרפואי מדיקל גרופ מדווחת על צמיחה בהכנסות, אך ירידה משמעותית של כ-12.5% ברווח התפעולי
מערכת ice | 
מניות הקנאביס (צילום freepik, Istock)
חברת שיח מדיקל גרופ המגדלת ומספקת קנאביס רפואי פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. ההכנסות הסתכמו בכ-30.8 מיליון שקלים, לעומת כ-11 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-180%. את הצמיחה מיוחסת לגידול בהיקפי הפעילות של החברה, לרבות התפתחות רשת בתי המרקחת.
למרות ההכנסות הגבוהות, ברווח התפעולי חלה ירידה של כ-12.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, כאשר הוא הסתכם ברבעון האחרון ב-0.8 מיליון ש"ח לעומת כ- 1.0 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו מסבירים בחברה בגידול בהוצאות שיווק ומכירה כחלק מתמיכה במכירות ובהיקפי הפעילות של החברה ולאור איחודם של שלושת בתי המרקחת אשר הביאו לגידול גם בהוצאות מכירה ושיווק והנהלה וכלליות.
 
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון גדל פי 2 והסתכם ב-8.9 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-4.5 מיליון ש'לים ברבעון המקביל בשנת 2021.
כמו כן, מציינים ב"שיח מדיקל" כי כחלק מניהול אחראי של סיכוני המלאי – מכרה החברה ברבעון חומר גלם בצובר (Bulk), בהתאם למחיר חומר גלם נמוך ממחירו של מוצר מוגמר כך ששיעור הרווח הגולמי עמד על כ-29% לעומת כ-41.0%.
ה-Adjusted EBITDA הסתכם בכ-3.4 מיליון שקלים, ברבעון הראשון של השנה, צמיחה של כ-76% ביחס לרבעון המקביל.
 
גם ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה חלה ירידה, כשזה הסתכם ב-0.7 מיליון שקלים, ירידה של מעל 470 % בהשוואה לכ-3.3 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מרישום הכנסות מימון בסך 2.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד שמקורם בעיקר משערוך נכסים פיננסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה