השוק

סערה בפייסבוק: אחת הדמויות המרכזיות בחברה נוטשת

שריל סנדברג, מספר 2 במטא (פייסבוק), הודיעה שהיא עוזבת את החברה אחרי יותר מ-14 שנים. חאבייר אוליבאן יחליף אותה בתפקיד מנהל תפעול ראשי בחברה
מערכת ice |  1
מארק צוקרברג (צילום unsplash, pixabay)

מספר שתיים ב"מטא" שריל סנדברג פורשת מתפקידה כמנהלת תפעול בחברה. כך עולה מדיווח ב- CNBC. סנדברג הצטרפה לפייסבוק בתחילת 2008 כמנכ"לית מס' 2 ושותפה, וסייעה למארק צוקרברג, להפוך את הרשת החברתית לשוק פרסומי ולאחת החברות החזקות ביותר בתעשיית הטכנולוגיה, עם שווי שוק שהגיע ל-1 טריליון דולר.

לפי הפרסום, חאבייר אוליבאן, מנהל הצמיחה הראשי של החברה, יחליף אותה בתפקיד בסתיו הקרוב ואילו סנדברג תמשיך לכהן במועצת המנהלים של מטה. מטא נתונה בשנים האחרונות לביקורת ציבורית רחבה בשל היותה פלטפורמה מרכזית להפצת מידע מוטעה ופייק ניוז, לצד היותה חברה מונופוליסטית בעלת דריסת רגל ענקית שהורחבה עם רכישת המתחרות, וואטסאפ ואינסטגרם.
 



בכלי התקשורת האמריקאי מציינים כי בשל הביקורות, מנהלים ובכירים אחרים בחברה נאלצו להעיד בפני הקונגרס מספר פעמים בשלוש השנים האחרונות, וכעת החברה עומדת בפני תביעה נגד הגבלים עסקיים מוועדת הסחר הפדרלית ועשויה להיות מואשמת גם ע"י רשויות אחרות כמו רשות ניירות ערך, לאחר שהוגשה נגדה תלונות שונות. אלו עשויים לאלף גם את סנדרס לספק עדויות.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעולה
    ליטל 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בואי לעצב בגדי נשים! חפשו בגוגל "htofashion"
    סגור