השוק

צחי חג'ג' מסתער על אלקטריאון: רוכש מניות בעשרות מיליונים

רק חודשיים אחרי שרכשו מניות מקבוצת בזן, קבוצת משקיעים עם קשר לקבוצת הנדל"ן מסתערים על מחיר המניות הנמוך של אלקטריאון. בתוך כך, זינקה המניה היום בכ-20% אחרי מגמת ירידה ארוכה
מערכת ice |  3
צחי חג'ג' (צילום טל ציקורל)
מניית אלקטריאון צנחה בתקופה האחרונה והמשקיעים חוגגים על המציאה של מניות זולות עם פוטנציאל צמיחה. חברת הון טבע החלה לחסל את אחזקותיה ולמכור מניות, כשבין המשקיעים החדשים נכנסו קבוצה של משקיעים בהובלת אחת מבעלי קבוצת הנדל"ן "האחים חג'ג'" - צחי חג'ג'. קבוצת המשקיעים של חג'ג' רכשה מניות של אלקטריאון בהיקף של למעלה מ-33 מיליון שקלים, כאשר כעת לחג'ג' החזקה של כ-7% ממניות החברה, בזמן שהון טבע נשארת עם 4.4% ממניות החברה.
רק באפריל רכשו האחים חג'ג' 16.7% מהשליטה בחברת בזן, תמורת 555 מיליון שקל. הסכום הנ"ל הוא אחרי ניכוי חלקן היחסי של המניות בדיבידנד שאושר לחלוקה על ידי החברה, בסכום של 60 מיליון דולר, שטרם חולקו. נזכיר כי בתי הזיקוק בחיפה אמורים להתפנות מהמפרץ ולעבור לנגב ועל פי ההערכות הנדל"ן היוקרתי של החברה יוותר בידי בזן. יש לציין כי הנתון הזה על הנדל"ן של בזן במפרץ חיפה אינו וודאי מאחר והקרקע מוחכרת לבתי הזיקוק לצורך הפעלת בית הזיקוק ולכן יכול להיות שקמה עילה למדינה לדרוש בחזרה את הקרקע מבתי הזיקוק ולהוציא אותה למכרז.
חג'ג' רכשו בסך הכל 472 אלף מניות של אלקטריאון מידי הון טבע, במחיר זול בכ-3% מזה שמוצע למשקיעים מחות לבורסה - 70 שקלים למניה. החברה צפויה להמשיך לרכוש בעוד 143 מיליון שקלים מניות של אלקטריאון בהיקף של עוד 200 אלף, בזמן שהון טבע מנסה להיפתר מ-5.4% שהיא מחזיקה באלקטריון.
 
אלקטריון עוסקת בפתרונות טעינה אלחוטיים לרכבים חשמליים (EVs). החברה מספקת תשתית ושירותי טעינה מקצה לקצה, על מנת לענות על צרכי ודרישות לקוחותיה המתפעלים ציי תחבורה משותפת, ציבורית, מסחרית וצרכנית. טכנולוגיית החברה טוענת באופן דינמי (תוך כדי תנועה) וסטטית (בעצירה) רכבים חשמליים, במהירות ובבטחה ובכך מונעת חרדת טווח נסיעה, מפחיתה את עלויות הבעלות על רכב חשמלי, מפחיתה  את צרכי קיבולת הסוללה ועוד. Electreon עובדת עם ערים ומפעילי ציי תחבורה רבים מסביב לעולם על פלטפורמת טעינתCaaS , המאפשרת חשמול חסכוני של ציי תחבורה ציבורית, מסחרית ואוטונומית לתפעול נסיעה חלקה ורציפה.
צחי חג'ג' התייחס לצעד ואמר: "אני מאמין מאוד בחברה ובתחום פעילותה. העולם עובר שינוי וכל התחבורה עתידה להיות תחבורה חשמלית, ירוקה ולא מזהמת. על רקע זה, הטכנולוגיה של החברה הינה מרעישה, פורצת דרך ומובילה בעולם. טעינה אלחוטית מאפשרת להסיר את מרבית החסמים במעבר מאסיבי לתחבורה חשמלית ומשכך מוכנותה של החברה עם מוצר בשל, בעיתוי מושלם זה, מבטיחה עתיד מזהיר לחברה. אני גאה לחזק את ההשקעות שלי בטכנולוגיות ירוקות שעתידות לשנות את העולם ומתכוון להוסיף להשקיע ולחזק טכנולוגיות כאלה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עוד אחד שחושב שאלקטריאון יחידים בשוק... מתחרים חזקים פי
    אלקטראון לא תחרותיים 06/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    10 וכלכליים פי 2 בטווח הקצר ופי 3 בטווח הארוך. אלקטריאון פשוט לא תחרותיים
    סגור
  • כנראה מישהי חמוצה שהורידו מהספינה רגע לפני ההפלגה
    הנה המגיב/ה המתמיד/ה 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובות חוזרות ונישנות נגד החברה בכל אתר ובכל כתבה. המרמור עושה לא טוב לעור הפנים. ממליץ לך לקחת חופשה
    סגור
  • 1.
    איזה אלוף הוא (ל"ת)
    רון 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור