השוק

האחים חג'ג' חתמו על רכישת בזן: זה הסכום ששילמו

אילי הנדל"ן האחים צחי ועידו חג'ג' השלימו את העסקה של רכישת חלק משמעותי מבזן מבעלותה של החברה לישראל של עידן עופר תמורת 555 מיליון שקל. ובכל זאת, גם לאחר העסקה הם יישארו אנשי נדל"ן מובהקים ולא יזוזו מדרכם
מערכת ice | 
צחי ועידו חג'ג' (צילום טל ציקורל)
הנדל"ניסטים צחי ועידו חג'ג' השלימו את הרכישה בבז"ן (בתי זיקוק נפט) חיפה מהחברה לישראל שבשליטת איש העסקים עידן עופר. האחים חתמו על מזכר הבנות עם החברה לישראל במסגרתו יקיימו בדיקת נאותות לחברה ובסיומם יחליטו אם לרכוש את השליטה בחברה אם לאו ובאיזה מחיר.
סה"כ רכשו האחים חג'ג' 16.7% מהשליטה בחברה, תמורת 555 מיליון שקל. הסכום הנ"ל הוא אחרי ניכוי חלקן היחסי של המניות בדיבידנד שאושר לחלוקה על ידי החברה, בסכום של 60 מיליון דולר, שטרם חולקו. נזכיר כי בתי הזיקוק בחיפה אמורים להתפנות מהמפרץ ולעבור לנגב ועל פי ההערכות הנדל"ן היוקרתי של החברה יוותר בידי בזן. יש לציין כי הנתון הזה על הנדל"ן של בזן במפרץ חיפה אינו וודאי מאחר והקרקע מוחכרת לבתי הזיקוק לצורך הפעלת בית הזיקוק ולכן יכול להיות שקמה עילה למדינה לדרוש בחזרה את הקרקע מבתי הזיקוק ולהוציא אותה למכרז.
 
ככל הידוע, האחים חג'ג' לוטשים עיניים לקרקע היוקרתית של בתי הזיקוק ולאו דווקא לפעילות עצמה שאמורה לסבול בשנים הבאות מהאטה בשל המעבר לצריכה של חשמל על פני דלקים מזוקקים כשהחשמל אמור להיות מיוצר בעיקר מגז טבעי ואנרגיות מתחדשות מה שאמור להוריד את הביקושים למוצרים של בזן.
בנוסף אמורה בזן להוציא סכומי כסף ניכרים על המעבר לנגב כמו גם לבצע התאמות במצבת כוח האדם שעיקרה מתגוררת בחיפה והיא צריכה לאפשר לעובדים לפרוש או להעתיק את מקום מגוריהם או לחילופין לגייס עובדים מהנגב, כאן מדובר בתהליך ניהולי משמעותי שלא בטוח שלאחים חג'ג' יש את היכולת להתמודד איתה.
אחרי הכל יש לסייג, האחים חג'ג' קנו את בזן מעידן עופר, אך זה לא אומר שהם בדרך להפוך לאנשי אנרגיה או ברוני נפט ישראלים חדשים, אלא הם לוטשים עיניים לעתודות הקרקע של בתי הזיקוק ולתוכניות הענק למשפץ חיפה - ביום שאחרי. אבל בכל זאת יש לציין, צריך המון תעוזה והמון מעוף כדי להיכנס לעסקה הזו.
החלק של החברה לישראל בבזן לאחר העסקה עומד על 7.3%, חלק שתלוי במימוש אופציה שהעניקה החברה למשקיעים שונים שרכשו ממנה 9% מבזן בנובמבר 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה