השוק

האוצר: נבלמה ההשתוללות בנדל"ן; נמכרו 31 אלף דירות ברבעון

מנתוני הכלכלנית הראשית באוצר עולה כי נרשמה ירידה חדה בפעילות המשקיעים בשוק הנדל"ן ברבעון הראשון של השנה; עלייה בהיקף עסקאות הנדל"ן בפריפריה; גביית המסים ממשקיעי הנדל"ן ירדה ברבעון הראשון ל-736 מיליון שקל "בלבד"
ניצן כהן |  2
נפתלי בנט ויאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
נבלמה ההשתוללות בשוק הנדל"ן, כך אומרים היום במשרד האוצר. מנתוני הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג, עולה כי ברבעון הראשון של השנה נמכרו בישראל 31 אלף דירות, ללא שינוי בהשוואה להיקף העסקאות ברבעון הראשון של 2021. עוד עולה מנתוני האוצר כי בהשוואה לרבעון הרביעי של 2021 הרי שנרשמה ירידה של 23% בהיקף העסקאות ב"שוק החופשי".
עוד עולה מנתוני משרד האוצר כי ברבעון הראשון של השנה נרשמה עלייה בהיקף העסקאות בפריפריה בהשוואה לפעילות באזור הביקוש המרכזי של מדינת ישראל - קרי מרכז הארץ.
 
פעילות המשקיעים בשוק הנדל"ן ירדה באופן משמעותי כך שבסך הכל נרשמו 5,000 עסקאות בלבד שהניבו למדינה הכנסות ממיסוי משקיעים של 736 מיליון שקל. הירידה אגב, הייתה בשיעור של 23% ביחס להיקף פעילות המשקיעים ברבעון הראשון של 2021 וירידה של 60% בהשוואה לפעילות המשקיעים ברבעון הרביעי של 2021, רבעון שנחשב לרבעון שיא בשוק הנדל"ן.
נתון מעניין שעולה מנתוני משרד האוצר מלמד על העובדה שבעוד משקיעי נדל"ן רכשו ברבעון הראשון של השנה 5,000 דירות, הרי שמשקיעים אחרים מכרו 7,400 דירות. כלומר, מימוש את הרווחים המטורפים שעשו בשנים האחרונות. אמנם מדובר ב"ניחוש" כי האוצר לא מפרסם את משך הזמן בהם החזיקו משקיעי הנדל"ן את הדירות שמכרו (מנקודת הרכישה) אך ניתן להניח שגם בניטרול עלויות העסקה, הרי שמדובר ברווח נאה מאוד.
אם חששנו לקבלנים (ואנחנו לא) הרי שמכירות הדירות מיד ראשונה, קרי המכירות של הקבלנים, רשמו שיא חדש במהלך הרבעון הראשון של השנה. 13,900 דירות נרכשו ברבעון הראשון מקבלנים ברחבי ישראל, נתון שהוא גבוה ב-22% מהרכישות מקבלנים ברבעון הראשון של השנה ועלייה של 5% בהשוואה לרבעון הרביעי של השנה, רבעון שנזכיר שוב, היה רבעון שיא.
הכלכלנית הראשית באוצר אומרת כי נרשם מתאם גבוה בין משפרי הדיור ורוכשי דירה ראשונה להיקף הפעילות הנדל"נית פריפריה מה שיכול לרמז על כך שאנשים מתחילים להפנים שאם הם רוצים להגשים חלום של הופעה שמית במרשם המקרקעין הרי שטוב יעשו את יזוזו מאזורי הביקוש וירכשו דירות בהתאם ליכולותיהם הכלכליות, קרי בפריפריה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש לי כבר 16 דירות, עוד מעט אקנה עוד אחת. תודה תבנו עוד (ל"ת)
    יוסי 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בנט זקוק לפסיכיאטר
    יהודית 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו מאמין להם, הכל חרטא ורעש וצילצולים. מחיגים בשמיים. 0 מעשים 100 בדיבורים
    סגור