השוק

מלחמה בכללית: "המנכ"לית והיו"ר לא מדברים כבר שלושה שבועות"

בקופת חולים כללית מחכים לתוצאות בדיקת המבקר בעניינה של המנכ"לית, ובינתיים בכירים בארגון מעידים על מלחמה שמזיקה לקופה הגדולה בישראל: "הארגון לא הולך למקום טוב"
מערכת ice |  3
קופ"ח כללית (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, ויקיפדיה)
הטלטלה בארגון הבריאות הגדול במדינה ממשיכה: בעוד שבועיים יגובש דו"ח בדיקה בקופת החולים ובהתאם לו המנכ"לית רות רלב"ג על צעדיה באופן סופי, אם היא מתפטרת לאחר תשעה חודשים בלבד בתפקיד, על רקע סכסוך מתמשך עם ועד עובדי החברה ועם יו"ר הדירקטוריון יוחנן לוקר.
מה שהתחיל כשמועה קיבל עוד ועוד תימוכין, וכעת בתחקיר הרחב של מיטל יסעור בית-אור, ב'ישראל היום', מתקבלת תמונה עגומה במיוחד של צמרת הניהול של קופת החולים העצומה, שתחתיה פועלים 14 בתי חולים ו-1,400 מרפאות. תחת אחריותה נמצאים 4.5 מיליון מבוטחים. בחודש מרץ, יו"ר ועד העובדים בקופה, פרופסור בן חמו, איים בשביתה כללית אם לא יותר לו להיפגש עם הדירקטוריון על מנת "לספר להם דברים שהם צריכים לדעת על מי שעומד בראש הקופה." לאחר מכן הודיע בן חמו על ניתוק קשר עם ההנהלה, ובאספת הוועד אישרו הכרזה על סכסוך עבודה.
 
אך הבעיה מסתבר, לא התחילה בתקופתה של רלב"ג. תחת יו"ר הדירקטוריון יוחנן לוקר הוחלפו שלושה מנכ"לים תוך פוחת משנתיים. "זה עצוב למוסד כה גדול שאין לו יציבות", אמר בכיר בכללית לישראל היום, "החלפה של מנכ"לים שלוש פעמים בשנה זו בעיה, וזה מקרין גם על העובדים ועל השירות. אי-אפשר להוביל ככה תהליכים."
חוץ מהתלונות על הסגנון האובר-דומיננטי של לוקר, יש גם כאלה שתולים את הבעיה בוועד העובדים והעומד בראשו פרוספר בן חמו, המכונה "המנכ"ל בפועל של כללית". גורם אחר בקופה סיפר לישראל היום כי "ברגע שמתמנים אנשים על פי קרבה לוועד, ולא על פי איכות, מבינים שהארגון הולך למקום לא טוב."
 
התנהלות שני האירועים במקביל, כאשר עוד לא הוכרז על סיום סכסוך העבודה בין הצדדים, גרמו למנכ"לית לאיים בפיטורין. עניין נוסף, הפעם בנוגע לרלב"ג עצמה, הוא מה שפורסם בכלכליסט כי התגלה חשש לניגוד עניינים שלה, כאשר הגיעה תלונה שחשפה כי קופת החולים קנתה שירותי ייעוץ מחברת ייעוץ בה עובדים בני משפחה של רלב"ג. עוד משהו שהשתמשו בו בוועד כדי להתנגח בה.
פרוספר בן חמו מסר בתגובה: "אין קשר בין ועד העובדים לבדיקה בעניין רות רלב"ג. מאחל לה שתצא נקייה וטהורה ותמשיך לעוד קדנציות רבות."
תגובת קופת חולים כללית: "הקופה מתנהלת כסדרה, לרבות ישיבות עבודה קבועות עם המנכ"לית. ההחלטה על בדיקת המבקר בעניין ניגוד העניינים לא נגמרה, ולכן עדיין אין התייחסות לעניין. הפעילות השוטפת כל כללית ממשיכה כרגיל."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה רגיל
    נדב 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם עם הלקוחות לא מדברים
    סגור
  • 2.
    הטלטלה בארגון
    חן 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רות רלבג נבחרה למורת רוחו של בן חמו שחפץ בייקרו של יורם סגל, מנהל חטיבת הקהילה של כללית.
    סגור
  • 1.
    הבדיקה בעניין רות רלב"ג
    מיכאל 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הסיפור האמיתי זה לא רות רלבג, אלא תרבות השחיתות שהשתרשה בכללית, והיכולת של כל מנהל בארגון להעביר כספים "מתחת לשולחן" עם זה לקניית מבוטחים בכסף, או למקורבים. לרות רלבג היתה אסטרטגיה של "אפס סובלנות" כלפי השחיתות. והבלאגן זה ניסיון פוטש שחברו לו גורמים בכירים בארגון. כי מישהו מזיז להם את הגבינה
    סגור