השוק

יוניליוור שוב הסתבכה בגלל החרם על ישראל וספגה תביעה

קרן הפנסיה של מישיגן תובעת את הבעלים של בן אנד ג'ריס על המדיניות שנקטה יצרנית הגלידות שלא למכור יותר בישראל
מערכת ice |  2
בן אנד ג'ריס (צילום פלאש 90, pixabay)
ההכרזה של בן אנד ג'ריס לפני כמעט שנה כי היא לא תמכור עוד גלידה ב"שטחים פלסטיניים כבושים" לכאורה, ממשיכה לעורר זעם, שכן היא מוצאת את עצמה יעד לתביעה חדשה. השבוע תבעה קרן פנסיה של משטרת מישיגן וכיבוי אש את חברת האם של יצרנית הגלידות יוניליוור, שבה יש לקרן מניות, בטענה שהקונצרן הסתיר בצורה לא נכונה את הודעת בן אנד ג'ריס מבעלי המניות.
הקרן של סנט קלייר שורס, פרבר של דטרויט המונה כ-60,000 איש וללא בתי כנסת, טוענת כי יוניליוור הייתה צריכה להזהיר את בעלי המניות שלה לקראת המהלך של החברה הבת, בידיעה שזה עלול לגרום לחברה לאבד ערך. התביעה מבקשת להפוך לתביעה ייצוגית.
 
ההודעה הראשונית של בן אנד ג'ריס גרמה למספר רב של קרנות פנסיה ממלכתיות ומקורות אחרים להיפטר מהחברה, תוך פיחות בפוטנציאל ההשקעה שלה. לפי כמה הערכות, יוניליוור איבדה כ-8% מערכה של יותר מ-4 מיליארד דולר במהלך שישה ימים לאחר ההודעה הישראלית.
לא ברור אם לטיעון יהיה משקל בבית המשפט. יוניליוור רכשה את בן אנד ג'ריס בשנת 2000 מהבעלים היהודיים של החברה בן כהן וג'רי גרינפילד, במסגרת הסכם בעלות ייחודי המאפשר לחברת בנק אנד ג'ריס לקיים דירקטוריון נפרד, חצי אוטונומי, כדי לקבל החלטות מכוונות צדק חברתי בהתאם להסכם המייסדים שלה. משימה. הקונגלומרט הבריטי טוען זמן רב שאין לו שליטה רשמית על החלטות הדירקטוריון.
עם זאת, ישנם סימנים לכך שליוניליוור הייתה לפחות הודעה מוקדמת כלשהי על החלטת מועצת המנהלים של בן אנד ג'ריס ונקטה מידה מסוימת של פעולה ללא תשומת הלב של הדירקטוריון. יו"ר מועצת המנהלים Anuradha Mittal אמרה ל-NBC News בשנה שעברה כי יוניליוור שינתה את טיוטת ההצהרה הראשונית של הדירקטוריון, והוסיפה קטע המתחייב להמשך מכירת גלידה בגבולות 1967 של ישראל - התחייבות שדירקטוריון בן אנד ג'ריס לא אישר.
יוניליוור פרסמה אז את ההצהרה המתוקנת בעצמה. בהצהרה נפרדת מהדירקטוריון של בן אנד ג'ריס נאמר כי הנוסח הסופי "אינו משקף את עמדת הדירקטוריון העצמאי, וגם לא אושר על ידי הדירקטוריון העצמאי". בן אנד ג'ריס אמרה כי החלטתה ב-2021 להפסיק את המכירה בגדה המערבית, שהגיעה בעקבות ההתנגשות האלימה של ישראל עם חמאס, שבה כוחות ישראליים הרגו מאות פלסטינים וחמאס הרגו למעלה מתריסר ישראלים, אינה מסתכמת בחרם.
ובכל זאת, זה לא מנע מגורמים חיצוניים להפעיל לחץ על יוניליוור המבקשת לגרום לה לשנות איכשהו את המדיניות של בן אנד ג'ריס. בשבוע שעבר פרסמה מושלת ניו יורק, קתי הוכול, אזהרה אחרונה ליוניליוור, לפיה המדינה מתכננת למכור את הכספים שלה מהחברה בשל החלטת ישראל אם לא תנקוט צעדים נחרצים יותר נגד החברה הבת שלה. המהלך בוצע בעקבות צעדים שנקטו אילינוי, אריזונה ומספר מדינות אחרות שסיירו קרנות פנסיה והשקעות אחרות מיוניליוור, לעתים קרובות על ידי שימוש בחוקי מדינה המגבילים עסקים עם חברות שתומכות בחרמות ישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להרוס את החברה הזאת .
    אוונגארד 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לחפש מתחת לאדמה עילות לתביעות יצוגיות נגד חברת יוניליבר וכך לאט לאט לנגוס בהונה (= בהון שלה) ולגרום לה להתכווץ בדיוק כמו שמכווצים גידול סרטני בטכנולוגיות רפואיות
    סגור
  • 1.
    .
    מוות לערבים 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מה שקורה שמתעסקים עם ישראל ????? ?????????
    סגור