השוק

קבוצת דלק: איתקה הכפילה את עתודות הנפט לפני ההנפקה

איתקה השלימה את העסקאות לרכישת סיקר פוינט וסומיט; סך עתודות הנפט והגז הוכפלו לכ-575 מיליון חביות. העסקאות צפויות להגדיל את קצב ההפקה היומי של איתקה בהיקף של 9,500–8,000 חביות

ניצן כהן |  2
עידן וולס (צילום מתוך אתר קבוצת דלק)
קבוצת דלק, המנוהלת על ידי עידן וולס, דיווחה היום כי איתקה (Ithaca), חברה בת בבעלות מלאה הפועלת בים הצפוני, השלימה ביום חמישי האחרון (30.6) את שתי העסקאות עליהן חתמה לפני חודשים ספורים: "עסקת סיקר פוינט", במסגרתה רכשה איתקה את מלוא מניותיה של חברת סיקר פוינט (Siccar Point Energy) המחזיקה בנכסי נפט וגז מפיקים בים הצפוני, לצד זכויות בשתיים מהתגליות המסחריות הגדולות בים הצפוני של בריטניה (Rosebank ו-Cambo);  וכן את "עסקת סומיט", במסגרתה רכשה איתקה את מלוא מניותיה של חברת סומיט (Summit E&P), המחזיקה בכ-2.1875% מהזכויות במאגר המפיק Elgin-Franklin, שבו כבר שותפה איתקה ובכך הגדילה את אחזקותיה במאגר לכ-6%.
עסקאות סיקר פוינט וסומיט נעשו כחלק מהאסטרטגיה של איתקה לפעול להגדלת ההפקה והרזרבות לטווח ארוך, לקראת הנפקה ראשונית (IPO) של איתקה בבורסה של לונדון. לאחר השלמת העסקאות, איתקה מחזיקה במלוא הון המניות של סיקר פוינט וסומיט, וזכאית למלוא התזרים רטרואקטיבית, החל מיום 1 בינואר 2021 בעסקת סומיט והחל מיום 1 בינואר 2022 בעסקת סיקר פוינט.
סיקר פוינט מחזיקה בנכסי נפט וגז מפיקים ותגליות מסחריות מוכחות באזור הים הצפוני. נכסי הנפט והגז כוללים, בין היתר, זכויות בשלושה מאגרים מפיקים שבהם שותפות חלק מחברות האנרגיה המובילות בעולם, כאשר שניים מהמאגרים – MARINER ו-SCHIEHALION - הם מעשרת המאגרים הגדולים בבריטניה; בנוסף מחזיקה סיקר פוינט בזכויות בשתי תגליות מסחריות - Cambo ו-Rosebank – הנחשבות לתגליות הנפט והגז המוכחות מהגדולות באזור הים הצפוני, שטרם פותחו.
 
על פי דו"ח משאבים שנערך על ידי NSAI (נכון ליום 31.12.2021), כמות העתודות המוכחות, הצפויות והמותנות (ברמות 2P ו-2C) בנכסי סיקר פוינט מוערכת בכ-256 מיליון חביות שווה ערך לנפט (MMBOE), מתוכן כ-43 מיליון חביות שווה ערך לנפט (MMBOE) מסוג 2P, וכ-213 מיליון חביות שווה ערך לנפט (MMBOE) מסוג 2C.
עתודות הנפט והגז של סיקר פוינט צפויות להגדיל את ההפקה היומית באיתקה להיקף מוערך של כ-75,000-85,000 חביות ליום. התזרים המהוון בגין העתודות המוכחות, הצפויות והמותנות במאוחד (2P+2C) בנכסי סיקר פוינט, בשיעור היוון של 10%, על פי ההנחות שבבסיס התזרים, הינו כ-2.48 מיליארד דולר, מתוכו כ-1.01 מיליארד דולר בגין העתודות המוכחות והצפויות (2P), וכ-1.47 מיליארד דולר בגין משאבים מותנים באומדן הטוב ביותר (2C).
לסיקר פוינט הפסדי מס בהיקף של כ-3 מיליארד דולר, ולהערכת החברה ה-EBITDAX של איתקה לשנת 2022, בהינתן רמת מחירי הנפט והגז הידועה במועד זה, עשוי להסתכם בסך של כ-2 מיליארד דולר.
 
התמורה הבלתי מותנית בעסקה נקבעה על כ-1.1 מיליארד דולר. לאחר ביצוע התאמות, לרבות יתרות איגרות חוב של סיקר פוינט, יתרת RBL והון חוזר, שילמה איתקה במועד השלמת העסקה סך של כ-970 מיליון דולר שמומנו באמצעות משיכה של כ-750 מיליון דולר מתוך מסגרות אשראי מבוססות עתודות (RBL), ובאמצעות מזומנים שנצברו בקופת איתקה ובקופת סיקר פוינט החל מיום 1.1.2022. איתקה מעריכה כי תוכל להחזיר את הלוואות ה-RBL שנמשכה למימון העסקה כבר במהלך השנה הקרובה וזאת בהתבסס על נתוני ההפקה ותחזית המחירים הידועים היום.
סומיט מחזיקה בכ-2.1875% מהזכויות במאגר המפיק Elgin-Franklin. קודם להשלמת העסקה החזיקה איתקה בכ-3.9% מהזכויות במאגר, כך שכעת שיעור החזקותיה עלה לכ-6%. המאגר מפיק וכולל ארבעה רישיונות, ובשטחו שלושה שדות מפיקים ונכסי נפט נוספים. השותפות של איתקה במאגר כוללות, בין השאר, את חברת טוטאל, אקסון מובייל ופרימייר.
על פי דוח משאבים שהכינה NSAI (נכון ליום 31.12.2021), כמות העתודות המוכחות הצפויות והמותנות  (2P ו-2C), המיוחסות לאיתקה מוערכת בכ-14.3 מיליון חביות שווה ערך לנפט (MMBOE), מתוכן כ-13.6 מיליון חביות שווה ערך לנפט (MMBOE) של עתודות מסוג 2P וכ-0.7 מיליון חביות שווה ערך לנפט (MMBOE) משאבים מותנים מסוג (2C). 
 
התזרים המהוון בגין העתודות המוכחות והצפויות (2P) ובגין משאבים מותנים באומדן הטוב ביותר (2C), במאוחד, בשיעור היוון של 10%, על פי ההנחות שבבסיס התזרים  (והמחירים המפורטים בטבלה שלעיל), הינו כ-564 מיליוני דולר, מתוכו כ-549 מיליוני דולר בגין העתודות המוכחות והצפויות (2P), וכ-15 מיליוני דולר בגין משאבים מותנים באומדן הטוב ביותר (2C).
התמורה בעסקה הסתכמה בכ-148 מיליון דולר, כאשר בניכוי כספים שהצטברו בקופת החברה ממועד הסגירה, חלוקת דיבידנד, ריבית והתאמות שבוצעו, שולמו לסומיט במועד הסגירה, כ- 109 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וואו וואו וואו
    אסף 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזה בשורות מעולות לדלק. עכשיו הנפקה בשווי 4 מליארד נראית כמו התחזית הפסימית ביותר שניתן להעלות על הדעת... וגם הנפקה כזו אמורה להקפיץ את השווי של קבוצת דלק באזור 100%
    סגור
  • תמשיך לחלום שתעלה.כמעט בוודאות תיפול (ל"ת)
    עמית 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור