השוק

קרן ספרה ומישורים רוכשות את מגדל ויטה ב-147 מיליון שקל

עסקה מעניינת של קרן ההשקעות ספרה ומישורים; הקרן מובילה עסקת רכישה של מגדל ויטה בבני ברק מאשטרום בתמורה ל-147 מיליון שקל; המעניין בעסקה שקרן ספרה תרכוש את הבעלות על החניות של הבניין ב-43 מיליון שקל
ניצן כהן | 
אמיר לוי (צילום יונתן זינדל)
עסקה מעניינת נסגרה היום בין קרן ההשקעות ספרה, מישורים ואשטרום. במסגרת העסקה תרכושנה שתי החברות את בניין ויטה בבני ברק בתמורה ל-147 מיליון שקל. מה שהופך את העסקה למעניינת הוא המבנה שלה.
בעוד מישורים תרכוש 80% מהבניין והזכויות שלו הרי שקרן ספרה תחזיק היא תרכוש גם את החניות של הבניין וזה מעניין בעיקר בשל העובדה שכל מי שעיניו בראשו מבין שבעיית העתיד (והווה) היא חניה במרכזי הערים. בעלות על חניון בלב ליבו של איזור הביקוש הופך למצרך נדיר מאוד ויקר מאוד וכאן הכניסה רגל קרן ספרה.
 
מגדל ויטה, מבנה בן חמש קומות הכולל קומת מסחר בבני ברק, בשטח כולל של כ-18,000 מ"ר. במסגרת העסקה מישורים תרכוש את שטחי המשרדים תמורת כ-104 מיליון שקלים וקרן ספרה PARK-IN תרכוש את החניון המונה למעלה מ-300 מקומות חניה בכ-43 מיליון שקל.
העסקה נרקמה בחודשים האחרונים בין שלושת הצדדים כאשר מטעם ספרה הובילו את הרכישה אמיר לוי, מנכ"ל ושותף בקרנות ספרה, אבי בן ארי, שותף מנהל קרן ספרה PARK-IN, מטעם חברת מישורים הוביל את העסקה מנכ"ל החברה, אלון וקסמן ומטעם אשטרום נכסים הוביל מנכ"ל אשטרום נכסים, ירון רוקמן. השלמת העסקה צפויה במהלך הרבעון השלישי של 2022 והיא כפופה להתקיימות תנאים מתלים מקובלים.
כאמור, מגדל ויטה הוא מבנה משרדים בגובה 5 קומות שנבנה ב-1997, שוכן בבני-ברק ומכיל גם קומת מסחר קרקעית וחניון המוכר כחניון "בית ויטה". כאמור, במסגרת העסקה תרכוש מישורים את שטחי המשרדים והמסחר במגדל וקרן ספרה PARK-IN תרכוש את החניון הציבורי – חניון תת קרקעי בן 3 מפלסים המשותף למגדל ויטה ומגדל ויטאואר. בחניון סך הכל 700 מקומות חניה אשר כמחציתן מוצמדות לבעלי המשרדים במגדל ויטאואר. ספרה PARK-IN תחלוש לאחר העסקה על למעלה מ-300 חניות.
 
אלון וקסמן, מנכ"ל מישורים, מסר: "זוהי עסקה משמעותית לחברה המביאה לידי ביטוי את יכולתנו לאתר נכסים בעלי Value Add ועדות נוספת לפוטנציאל הטמון בפורטפוליו הנכסים שלנו בישראל. עסקה זו מצטרפת לשורה של מהלכים אותם הובילה החברה בחודשים האחרונים למימוש נכסים ורכישת חדשים ואנו ממשיכים לפעול להשבחת תיק הנכסים בארץ ובחו"ל, תוך שמירת יחס החוב שלנו ויצירת ערך לכלל בעלי המניות שלנו."
מקרן ספרה PARK-IN נמסר: "העסקה מהווה סנונית ראשונה לקרן, שממשיכה לשקוד על עסקאות נוספות. עסקה זו מדגישה את יכולותיה של הקרן לרתום שותפים אסטרטגיים לרכישת נכסים מניבים ולסגור עסקאות מורכבות בזמן קצר".
את מישורים וספרה ייצגו בעסקה עורכי הדין אבי סויצקי ושמואל מדהאני ממשרד "שרקון, בן עמי, אשר ושות", ואת אשטרום ייצגו עורכי הדין אילן קרמר וסיון ישראל ממשרד "מ. פירון ושות".
 
קרן ספרה PARK-IN מבית קרנות ספרה, חברת קרנות גידור בולטת ומשמעותית בישראל, הוקמה בסוף שנת 2021 על רקע מצוקת חנייה הולכת וגוברת בערים הגדולות והצפי כי מצוקה זו תלך ותגבר בשנים הקרובות. הקרן רוכשת חניונים באזורי הביקוש. הקרן גייסה 170 מיליון שקל מגופים מוסדיים, פאמילי אופיס ומשקיעים כשירים נוספים וצפויה לרכוש נכסים בהיקף של כ-400 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה