השוק

וורן באפט ממליץ: אלו החברות להשקיע בהן בעת אינפלציה

האינפלציה מקשה על ההתנהלות הכלכלית ומפילה את הבורסות, ובכל זאת, ישנן חברות שבכל עונה ימשיכו להתחזק. וורן באפט מגלה את הסוד
מערכת ice |  3
וורן באפט (צילום טוויטר/ וורן באפט, pixabay)
המחירים ממשיכים לעלות בקצב, ולא רק בישראל. בארצות הברית נראית אינפלציה שלא נראתה שנים רבות. ביוני, המחירים לצרכן בארה"ב זינקו ב-9.1% לעומת שנה לפני - שיא ​​חדש של עשרות שנים. לעלייה באינפלציה יש השלכות חמורות על החיסכון במזומן. למרבה המזל, לאגדת ההשקעות וורן באפט יש הרבה עצות לגבי מה להחזיק כאשר המחירים לצרכן עולים.
במכתב משנת 1981 לבעלי המניות, באפט הדגיש שתי תכונות עסקיות שעל משקיעים לחפש כשה מנסים להילחם באינפלציה: 1) הכוח להעלות מחירים בקלות, ו-2) היכולת לקחת על עצמם יותר עסקים מבלי צורך בהוצאות מוגזמות.
 
להלן ארבע אחזקות ברקשייר שמתהדרות במידה רבה במאפיינים אלה:
אמריקן אקספרס
בשנה שעברה, אמריקן אקספרס הוכיחה את כוח התמחור שלה כשהעלתה את העמלה השנתית על כרטיס הפלטינום שלה מ- 550 דולר ל-695 דולר. אמריקן אקספרס מרוויחה את רוב כספה באמצעות עמלות הנחה - סוחרים מחויבים באחוז מכל עסקה בכרטיס Amex. ככל שמחיר הסחורות והשירותים עולים, החברה זוכה לחתוך חשבונות גדולים יותר.
העסקים פורחים. ברבעון הראשון, הכנסות החברה זינקו ב-29% משנה לשנה ל-11.7 מיליארד דולר. אמריקן אקספרס היא האחזקה החמישית בגודלה בברקשייר האת'וויי. בבעלות על 151.6 מיליון מניות של AXP, הנתח של ברקשייר שווה כמעט 21 מיליארד דולר.
ברקשייר מחזיקה גם במניות של מתחרות אמריקן אקספרס - ויזה ומסטרקארד, אם כי האחזקות קטנות בהרבה. מניית אמריקן אקספרס מציעה כיום תשואת דיבידנד של 1.5%.
 
קוקה קולה
קוקה קולה היא דוגמה קלאסית לעסק עמיד למיתון. בין אם הכלכלה פורחת או מתקשה, פחית קולה היא במחיר סביר לרוב האנשים. מעמדה המושרש של החברה בשוק, קנה המידה העצום ופורטפוליו המותגים האיקוניים, מעניקים לה שפע של כוח תמחור.
המוצרים של קוקה קולה נמכרים ביותר מ-200 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם - וברור שקוקה קולה יכולה לשגשג בכל מצב שוק. אחרי הכל, החברה יצאה להנפקה לפני יותר מ-100 שנה. באפט מחזיק בקוקה קולה בתיק שלו מאז סוף שנות ה-80. כיום ברקשייר מחזיקה ב-400 מיליון מניות של החברה, בשווי של כ-25.1 מיליארד דולר.
אפשר לסגור תשואת דיבידנד של 2.8% על מניות קוקה קולה במחירים שוטפים.
 
אפל
אף אחד שמוציא 1,600 דולר על אייפון 13 פרו מקס מעוצב לגמרי, לעולם לא יקרא לזה גניבה. אבל צרכנים אוהבים מאוד לשפוך כסף על מוצרי אפל.
מוקדם יותר בשנה שעברה, ההנהלה חשפה כי בסיס החומרה המותקן הפעיל של החברה עבר את 1.65 מיליארד מכשירים, כולל למעלה ממיליארד מכשירי אייפון.
בעוד שהמתחרים מציעים מכשירים זולים יותר, צרכנים רבים לא רוצים לחיות מחוץ לכפר הגלובלי של אפל. המשמעות היא שככל שהאינפלציה עולה, אפל יכולה להעביר עלויות גבוהות יותר לבסיס הצרכנים הגלובלי שלה מבלי לדאוג יותר מדי לגבי ירידה בנפח המכירות.
כיום, אפל היא האחזקה הגדולה ביותר בבורסה של באפט, המייצגת כמעט 40% מתיק ההשקעות של ברקשייר לפי שווי שוק. כמובן, העלייה העצומה במחיר המניה של אפל היא אחת הסיבות לריכוזיות זו. בחמש השנים האחרונות, מניות הגורילה הטכנולוגית זינקו ביותר מ-270%.
אפל מציעה כיום תשואת דיבידנד של 0.6%.
 
שברון
אחד המהלכים הגדולים של באפט בשנת 2022 הוא רכישת מניות נוספות של שברון. לפי מסמכי ה-SEC, ברקשייר החזיקה ב-25.9 מיליארד דולר של ענקית האנרגיה נכון ל-31 במרץ - זינוק משמעותי מהנתח שלה של 4.5 מיליארד דולר בסוף 2021.
כיום, שברון מייצגת את האחזקה הציבורית הרביעית בגודלה בברקשייר. לא קשה להבין למה. למרות שעסקי הנפט הם תמיד עתירי הון, הם נוטים להצליח מאוד בתקופות של אינפלציה גבוהה.
הנפט - הסחורה הנסחרת ביותר בעולם - זינק ב-33% עד כה. ומשבר האספקה ​​שנגרם כתוצאה מהפלישה של רוסיה לאוקראינה עשוי לשמור על מגמה זו. מחירי נפט חזקים מועילים ליצרני הנפט. הרווחים הרבעוניים האחרונים של שברון גדלו יותר מפי ארבעה משנה לשנה. המניה עלתה ביותר מ-15% ב-2022.
החברה מחזירה מזומנים גם למשקיעים. משלמת דיבידנדים רבעוניים של 1.42 דולר למניה, לשברון יש תשואה שנתית של 4.1%.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    להפסיק להשקיע בחברות שפוגעות בבריאות הציבור
    ליאור, רחובות 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוקה קולה ושברון מגעיל, אולי שישקיע גם בחברות נשק? הרי בעת מיתון עדיין יהיו מלחמות
    סגור
  • 2.
    באפט לא ייצר בחייו כלום בגללו העולם נראה דפוק
    דודו 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה שאוהבים אללים ומלכים. הציבור מטומטם
    סגור
  • 1.
    מניות שנחתכו
    תומר 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך כותב הכתבה יכול להתהדר בכוצרת כזו, שכבר במבט חטוף על המניה הראשונה- אמריקן אקספרס, אפשר לראות שנחתכה בכ-30%?
    סגור