השוק

בנק לאומי: הריבית בישראל תעלה ב-0.5%; אין מיתון בארה"ב

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, אומר היום כי להערכתו בנק ישראל יעלה את הריבית ב-.0.5%; בפמן אומר עוד כי הירידה בפעילות הכלכלית בארה"ב היא אמיתית אבל הכלכלה הגדולה בעולם לא גלשה עדיין למיתון
ניצן כהן |  3
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן אומר היום כי להערכתו בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.5%. "שיעור האבטלה של המשק הישראלי ירד לרמה בה היה ערב פרוץ משבר הקורונה (3.3%). נתון זה מהווה גורם אשר תומך בהמשך מהלך ההידוק המוניטארי מצד בנק ישראל, אשר צפוי להערכתנו להעלות את הריבית ב-0.5% גם בהחלטה הקרובה
"המשבר העולמי וירידת ערכי חברות ההיי טק הישראליות מביא לכך שקצב הגידול השנתי של יצוא השירותים ממשיך להתמתן, עם זאת הוא נותר, עדין, גבוה משמעותית ביחס לעבר". 
 
באשר לכלכלה העולמית, אומר בפמן כי "קרן המטבע הבינלאומית הפחיתה שוב את תחזיות הצמיחה העולמיות, ובמקביל עדכנה כלפי מעלה את תחזיות האינפלציה. כצפוי, העלה הפד את הריבית ב -0.75% נוספות. העלאות הריבית יימשכו אך ייתכן שבקצב נמוך יותר. השוק מתמחר העלאות נוספות עד סוף השנה הנוכחית והורדות ריבית במחצית השנייה של שנת 2023".
"נסיגת התוצר בארה"ב ברבעון השני" אומר בפמן "מקורה בהאטה "אמיתית" בפעילות, אך גם בהיבטים טכניים. בפועל עדין אין מיתון בארה"ב, בוודאי לא במצב של שוק העבודה ההדוק.
"הצמיחה המפתיעה בגוש האירו ברבעון השני של השנה לא תימנע, ככל הנראה, מיתון בהמשך הדרך. נמשכת הירידה במדד התנאים העסקיים בגרמניה, המלמדת כי גרמניה נמצאת בהאטה עמוקה בגלל מחירי אנרגיה הגבוהים ודאגות לגבי מידת הביטחון האנרגטי בחודשים הבאים".
באשר לפערי התשואות, אומר בפמן כי "פערי התשואה בין אג"ח ממשלת גרמניה לאג"ח ממשלת איטליה עשויים להתרחב עוד על רקע המשבר הפוליטי באיטליה. מכשיר ההגנה של ה-ECB ה-TPI ידרוש מאיטליה יישום רפורמות כלכליות שלאי קיומן עלולות להיות משמעויות של סנקציות כלכליות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ריבית תמשיך לעלות נדלן יכרוס
    72 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשליית הנדלן והמינוף תכרוס. ריבית תעלה ולא תרד באמצע 2023. הנדלן בשינוי מגמה ואשלית כל הבועות מתפוצצת יחדיו. מפחדים להסתכל לאמת ומספרים על ירידה בריבית. הנדסת התודעה לא תעזור הפעם כי את היקום לא ניתן להנדס. ופלוטו ואוראנוס בשמיים תכננו תוכניות כבר מ 2018 כי איתם השחיתות לא תוכל להמשיך לעד
    סגור
  • 1.
    אומר הבנק שעקץ את האמריקאים
    אזרח 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובגלל זה כל אזרחי ישראל צריכים להצהיר שהם לא תושבי אמריקה ולא מלבינים הון
    סגור
  • עקץ?! אתה בחור חזק.
    משה1 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנק מוטט את האימפריה האמריקאית. זו לא עקיצה... זה מכת מוות.
    סגור