השוק

מדינות אופ"ק יגבירו את קצב הפקת הנפט החל בספטמבר

שרי הנפט של המדינות החברות בארגון אופק פלוס הסכימו להעלות את קצב הפקת הנפט ב-100 אלף חביות ביום; ההסכמות אמורות להקל במעט על האספקה של הנפט לקראת החורף
ניצן כהן |  1
נפט (צילום pexels)
שרי הנפט של מדינות אופ"ק פלוס הסכימו היום להגביר את קצב הפקת הנפט ב-100 אלף חביות מידי יום כבר מחודש ספטמבר הקרוב וזאת כדי להקל ולו במעט על הצרכים ההולכים וגדלים של נפט בעולם לקראת החורף הקרוב.
ההסכמות מתקבלות בשוק הסחורות בתחושות מעורבות מאחר ועל פי פרסומים שונים על הסכמות קודמות בין חברות הארגון, הסכמות שהביאו להגברת קצב ההפקה ב-600 אלף חביות מידי יום בחודשים יולי ואוגוסט, שהם ככל הנראה הסיבה לירידה במחירי הנפט בחודשיים האחרונים מרמה של 117 דולר לחבית באמצע יוני לרמה של כ-96 דולר היום.
 
באופן עקרוני, הגברת התפוקות לא פורסמה באופן רשמי והעיתונות הכלכלית האמריקאית טוענת כי מדובר בהסכמות שחייבו סודיות כדי להבטיח למדינות אופ"ק פלוס ירידה מתונה במחירים ולא קריסה שלהם כי באופן עקרוני, הגברת התפוקות ב-600 אלף חביות מידי יום יחד עם שימוש במאגרי החירום האמריקאים אמורים לענות על הביקושים בפרקי הזמן האלה.
אם כן, התחושות מעורבות בשווקים הפיננסים וחוזים על חבית נפט לאספקה בחודש ספטמבר נסחרים כעת ברמה של 95 דולר, מחיר שמשקף עלייה של קצת יותר מ-1.5% לאחר שכבר המחירי עלו בתחילת היום ביותר מ-2%.
באופן עקרוני התחזיות כרגע לביקושים לאמצעי אנרגיה בחורף נראות עגומות. החשש הגדול הוא שחורף קר בצירוף בלגן ביחסים בין רוסיה לעולם יביאו למחסור באמצעים לחימום וזה מצד אחד יביא לעליית מחירי האנרגיה אך מאידך יכול בהחלט להידרדר למדיניות של קיצוב וניהול של שוק שיכפה צמצום בשימושים בחשמל בחורף האירופאי הקר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצוין
    רונית 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קולקציית בגדי הנשים הכי יפה בארץ נחתה אצלנו באתר!, חפשי בגוגל : בגדי נשים - HTOFASHION
    סגור