השוק

בנק לאומי: בטווח הארוך, הדולר יחלש מול השקל

יניב בר מהמחלקה הכלכלית של בנק לאומי מעריך שחוסר הוודאות הכלכלי בעולם יביא לירידה ביציאת הכסף מישראל לוול סטריט מה שימתן את הביקוש לדולר ויביא להיחלשות שלו בישראל
ניצן כהן | 
הדולר יורד
יניב בר מהמחלקה הכלכלית של בנק לאומי מעריך היום שלטווח הארוך יחזור הדולר להיחלש בתל אביב וזאת בעיקר בשל ירידה ברכישות של המשקיעים המוסדיים בוול סטריט. בר מעריך שהגורם המרכזי לירידה הצפויה בהשקעות של המוסדיים בארה"ב נובעת מעלייה בחוסר הוודאות הכלכלי בעולם שיגרום להם "להסתגר" בישראל.
"נראה כי התגברות מידת חוסר הוודאות באשר לפעילות הכלכלית הגלובלית מראשית השנה, השפיעה לשלילה על תנועות ההון היוצאות מישראל, שצפויות להסתכם ב-2022 ברמה נמוכה משמעותית ביחס לעבר, כך על-פי אומדננו (המתחשב בנתונים החלקיים בפועל בחודשים ינואר-מאי).
 
"מנגד, זרם ההשקעות הנכנסות לישראל – הן הישירות והן הפיננסיות – נותר ברמה גבוהה ביחס לממוצע בשנים האחרונות, אך מעט מתון משנת השיא 2021. ייתכן כי מגמות אלה הן, בין היתר, תוצאה של תפקודה הטוב יחסית של כלכלת ישראל בהשוואה לעולם, ובדגש על מרבית הכלכלות המפותחות, כפי שבא לידי ביטוי בתחזיות צמיחה גבוהות יותר ושיעורי אינפלציה נמוכים יותר.
"במבט קדימה, העודף המשמעותי בתנועות ההון הנכנסות נטו, שעמד בשנת 2021 על כ-1.7% אחוזי תוצר, צפוי לגדול בסיכום שנת 2022, אל מעבר ל-2% תוצר. התפתחות זו, לצד העודף המתמשך בחשבון השוטף, שצפוי אמנם להתמתן מעט ביחס לעודף בשנים 2020-2021, מהווה גורם אשר תומך בעוצמתו של השקל בטווח הארוך" אומר בר.
באשרא להתפתחות הכלכלה המקומית, אומר בר כי חישוב של התפתחות הרכישות בקצב שנתי (ארבעה רבעונים מול ארבעה רבעונים קודמים), מעלה כי קצב זה הגיע לשיא של 15-16% בשני הרביעים הקודמים (רבעון ראשון של 2021 מול רבעון ראשון של 2022), אולם ברביע השני של השנה נרשמה התמתנות לקצב של כ-12%, שהוא עדיין בולט לחיוב ביחס לעבר.
"במבט קדימה, לאור העובדה כי ישנו מתאם גבוה יחסית (כ-70%) בין הקצב השנתי של הרכישות לבין הקצב השנתי של הצריכה הפרטית, כפי שניתן לראות בתרשים, ניתן לצפות כי נתוני החשבונאות הלאומית לרביע השני של 2022, אשר עתידים להתפרסם בהמשך החודש, יצביעו על מגמה דומה – דהיינו, קצב שנתי מתון יותר" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה