השוק

אחרי עיכובים: הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע יוצא לדרך

אחרי מספר עיכובים והנמכת ציפיות, הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע יוצא לדרך ופותח אותו לציבור הרחב; ההישג הגדול בהקמת הבנק הוא עצם הקמתו בתקווה שיזרז וישכלל את התחרות במערכת הבנקאית
ניצן כהן |  2
אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה, freepik)
והנה אחרי עיכובים ודחיות הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע יוצא לדרך ופותח את דלתו לכלל הציבור. הבנק הדיגיטלי אמור לייצר תחרות במערכת הבנקאית וגם אם לא ינגוס בנתח משמעותי במערכת (ואולי כן) הרי שעצם הקמתו טילטלה את המערכת הבנקאית וחייבה אותה לבצע שינויים גדולים שמורגשים היטב.
אם כן, תהליך ההקמה של הבנק הדיגיטלי היה ארוך ורצוף קשיים כשהוא קיבל רוח גבית משמעותית מבנק ישראל והפיקוח על הבנקים. שורה של חוקים חוקקו (כמו בנקאות פתוחה ונתוני אשראי) כדי שהבנק הדיגיטלי יקבל את מלוא המידע על הלקוחות שהוא מקבל אליו מה שיקל עליו לחתם אשראי ולהתנהל באופן כללי.
 
המערכת הבנקאית הישראלית סובלת מריכוזיות וזה נחקר במשך עשורים של שנים ושורה של מסקנות שעלו מעולם לא בוצעו עד שהגיע העת וחוקקו חוקים שהפרידו את חברות כרטיסי האשראי מהבנקים (להוציא כאל שנמצאת עדיין בבעלות בנק דיסקונט) ונעשו אין סוף ניסיונות לעודד את עולמות האשראי החוץ בנקאי שנקלע עכשיו למשבר לאחר שהתפוצצו פרשות "יונט קרדיט" ו"גיבוי".
אחת הדרכים שאמורות להיות משמעותיות בפתיחת שוק הבנקאות לתחרות הייתה להביא לכך שיקום בנק חדש בישראל. הכניסה של אמנו שעשוע לתחום מאוד מעניינת. שעשוע צבר את הונו ממכירת מוביליי והוא איש טכנולוגיה וזה מעלה עד מאוד את רף הציפיות ממנו. לא עוד בנקאי מיושן אלא איש הייטק ססגוני וציבעוני עם כיס עמוק.
אבל אלה רק דימויים. הבנק הדיגיטלי אמור לחולל תחרות בכך שיהיה אלטרנטיבה למערכת המסורתית, אלטרנטיבה מוטה טכנולוגיה. כלומר אין סניפים אלא שירותים דיגיטליים מפותחים.
 
המערכת הבנקאית עצמה עברה תהליכים משמעותיים בשנתיים האחרונות ולמעשה כל בנק שיפר ושיכלל את הפעילות הדיגיטלית שלו וחלק עדיין נמצא בתהליכים משמעותיים. הבנק הדיגיטלי אמור להיות הסונית הראשונה  שתביא להשקות נוספות של שירותים דיגיטליים ולבסוף תהפוך את המערכות שאנחנו מכירים להרבה יותר מוטות לקוח, נוחות וכן בעלות של דמי ניהול וכן הלאה.
מה המבחן הגדול של הבנק הדיגיטלי? אם הוא יצליח להיות רלוונטי. כלומר בנק שנותן ערך ללקוח ואם אתה לא מרוצה מבנק לאומי (למשל) תהיה לך אלטרנטיבה שהיא לא בנק מזרחי וכן הלאה.
הרבה ציפיות יש מהבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע ואם הוא יממש ולו את חלקם הרי שהציבוריות הישראלית תבוא על שכרה.
ZERO, הוא שמו משל הבנק הדיגיטלי, השלים את תקופת ההרצה ומגביר את קצב גיוס הלקוחות בקרב הציבור הרחב. עד כה הצטרפו לבנק יותר מ-12 אלף לקוחות, כאשר 35% מהם מעבירי משכורת או 5000 שקלים מידי חודש, שמחזיקים בעו״ש ובפיקדונות יותר מ-200 מיליון שקל. הבנק פותח בחודשים האחרונים מאות חשבונות מדי יום.
הבנק מציע ללקוחותיו בחירה בין שלושה מסלולים: מסלולר רגיל בעלות של 49 שקל לחודש, ושני מסלולים מורחבים יותר כשהעלות קופת כבר ל-119 שקל למסלול הביניים ויקרה יותר במסלול המורחב.
גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "תוך פחות מ-3 שנים מאז יצאנו לדרך, הצלחנו להקים לא רק בנק שלם עם כל השירותים והמוצרים שיש בכל בנק אחר, אלא אנחנו מתחילים להציע לראשונה בישראל ובעולם שירות בנקאות פרימיום באמצעות מנהל כספים אישי שזמין 24/6 לנהל עבור הלקוחות שלנו את כל הכסף במקום אחד - בדרך לחזון של בנקאות פרטית דיגיטלית לכולם, לא רק לבעלי הממון. עוד ועוד שירותים פיננסים יצטרפו בהדרגה ובמהלך הדרך לא הכל יהיה מושלם, אבל אנחנו רצים ממש מהר והמסלול מאד ברור. אנחנו כאן עבור כל מי שרוצה לחסוך זמן, התעסקות וכאב ראש בניהול הכסף".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לדעתי רק באמצעות עמלות נמוכות יעברו לקוחות לזירו
    לקוח 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדוגמא עמלות של בתי השקעות כולל בני"ע
    סגור
  • 1.
    בנק לפריבילגים
    משה 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האנשים הפשוטים ימשיכו לסבול בושה למדינה.
    סגור