השוק

הפועלים במהלך של 950 מיליון שקל: תחנת הכוח תוקם

בנק הפועלים וגופים פיננסיים נוספים יספקו מימון בסך כ-950 מיליון שקלים להקמת תחנת הכוח של MRC באלון תבור. הסכמי המימון יישאו ריבית שנתית בשיעור של 2.25%-2.55% לתקופה של 19.5 שנים

מערכת ice | 
תחנת כוח-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר, Magma Images, shutterstock)

קרן ההשקעות בתשתיות ואנרגיה, ג'נריישן קפיטל, הודיע היום כי MRC המוחזקת בין היתר על ידי רפק אנרגיה (שבה מחזיקה ג'נריישן 50%) חתמה על הסכם מימון חוב בכיר להקמת תחנת כוח חדשה במחזור פתוח (פיקר) בהספק של עד 230 מגה וואט באתר תחנת הכוח של MRC אלון תבור. 
 


תחנת הפיקר הינה תחנת כוח על בסיס גז טבעי בטכנולוגיה קונבנציונלית שתוקם לתקופת רישיון של 20 שנים החל ממועד תחילת ההפעלה המסחרית. לאחר שהתקבלו כל האישורים הסטטוטוריים הנדרשים להקמת התחנה, התקשרה שותפות אלון תבור עם קבלן מבצע בהסכם לביצוע עבודות מוקדמות באתר אלון תבור. להערכת MRC, תקופת ההקמה של תחנת הפיקר תסתיים במהלך הרבעון השני של 2024.
 


בנק הפועלים, לצד קונסורציום של גופים פיננסיים מקומיים, יעמידו מימון בהיקף של כ-950 מיליון שקלים שיישאו ריבית שנתית בשיעור 2.55%-2.25% מעל התשואה על אג"ח ממשלתי במח"מ דומה לתקופה של 19.5 שנים ממועד קבלת רישיון הייצור, וכן מסגרות אשראי נוספות בסך 50 מיליון ש"ח. 
 


כזכור, MRC אלון תבור מוחזקת בחלקים שווים על ידי רפק אנרגיה, המוחזקת על ידי קרן ההשקעה בתשתיות ג'נריישן קפיטל וע"י רפק תקשורת ותשתיות, אחת משחקניות האנרגיה המובילות והבולטות בישראל המחזיקה 5 אתרים לייצור חשמל באמצעות תחנות כוח בהיקף מצטבר של כ-1 ג'יגה וואט עוד טרם ההפעלה המסחרית של הפיקר. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה