השוק

הנהלת שיכון ובינוי אנרגיה חוגגים את הכניסה לבורסה

הבוקר פתחה הנהלת שיכון ובינוי אנרגיה את המסחר, לרגל רישום החברה בבורסה. שיכון ובינוי אנרגיה הינה מהגדולות והוותיקות בתחום האנרגיה בישראל

מערכת ice | 
בורסת תל אביב (צילום shutterstock)
הבוקר (17.8.22) פתחה הנהלת שיכון ובינוי אנרגיה את המסחר, לרגל רישום החברה בבורסה. שיכון ובינוי אנרגיה הינה מהגדולות והוותיקות בתחום האנרגיה בישראל והיא עוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, ניהול ותפעול של פרויקטים, הן של אנרגיה מתחדשת והן של אנרגיה קונבנציונאלית, לשם ייצור ומכירת חשמל, בעיקר בישראל.
שיכון ובינוי נרשמה בבורסה בתל אביב כבר בשנת 1998, וכיום היא נכללת במדד הדגל של הבורסה – מדד ת''א-35 עם שווי שוק של כ-7 מיליארד שקל.
שיכון ובינוי אנרגיה גייסה בבורסה סכום של כ- 555 מיליון שקל בהנפקת מניות לפי שווי חברה של כ-2.7 2.7 מיליארד שקל.

 צילום: קובי וורף
החברה הצטרפה לתת ענף אנרגיה מתחדשת. לאור הגידול במספר ההנפקות הראשוניות בבורסה מתחילת שנת 2020, החליטה הבורסה לפצל החל מיוני 2021 את תת-ענף קלינטק לשני תתי-ענפים: קלינט אנרגיה מתחדשת. כיום מונה תת-ענף אנרגיה מתחדשת כבר 13 חברות, כשמחצית מהחברות נרשמו למסחר מתחילת שנת 2020, ושוויין הכולל של החברות באנרגיה מתחדשת מסתכם בכ-43 מיליארד שקל.
שוק ההון הישראלי הפך עם השנים למתוחכם, מפותח, משוכלל וחזק והבורסה בתל אביב היא הבית המתאים עבור החברה. ההנפקה, המסחר והפלטפורמה של הבורסה פותחים בפני שיכון ובינוי אנרגיה את האפשרות לגוון את מקורות המימון שלה, הנדרשים לתמיכה בהמשך צמיחה מואצת של פעילות החברה, המשך השקעות ועמידה ביעדים האסטרטגיים. החברה תמשיך לפעול להמשך צמיחה, להשאת ערך לבעלי מניותיה, לתרומה משמעותית לעמידה ביעדים הלאומיים לייצור חשמל ממקורות מתחדשים לביטחון האנרגטי של המשק הישראלי וכמובן – להבטיח אויר נקי ובריא לילדנו ולדורות הבאים.

 צילום: קובי וורף
חגית מיקה, כלכלנית ביחידת ההנפקות בבורסה אמרה: אנחנו גאים לראות בבורסה בתל אביב חברות חדשות ממגוון תחומים, כולל חברות בנות שממשיכות בדרכן של חברות האם והופכות להיות חברות ציבוריות. אנחנו מאמינים כי הבורסה בתל אביב, כבית של הכלכלה הישראלית, היא המקום הטבעי והנכון להתפתחותן וצמיחתן של החברות הישראליות, ובכך מאפשרות לציבור הישראלי לקחת חלק בהצלחת החברה. אנו מאחלים למנהלי החברה ולעובדיה המשך הצלחה הן לטובת המשקיעים והן לטובת שוק ההון.
מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן, אמר: "שיכון ובינוי אנרגיה היא חברת האנרגיה הגדולה והמובילה בישראל, וכי הרישום בבורסה יאפשר לחברה להמשיך ולצמוח כחברה בינלאומית בעלת היקפי פעילות משמעותיים בישראל, אירופה וארה"ב".
מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה, דידי פז, אמר: "שיכון ובינוי אנרגיה גאה להצטרף לבורסה באחוזת בית. שוק ההון הישראלי הפך עם השנים למתוחכם, מפותח, משוכלל וחזק והבורסה בתל אביב היא הבית המתאים עבור החברה.  ההנפקה, המסחר והפלטפורמה של הבורסה פותחים בפני שיכון ובינוי אנרגיה את האפשרות לגוון את מקורות המימון שלה, הנדרשים לתמיכה בהמשך צמיחה מואצת של פעילות החברה, המשך השקעות ועמידה ביעדים האסטרטגיים. החברה תמשיך לפעול להמשך צמיחה, להשאת ערך לבעלי מניותיה, לתרומה משמעותית לעמידה ביעדים הלאומיים לייצור חשמל ממקורות מתחדשים ולביטחון האנרגטי של המשק הישראלי וכמובן – להבטיח אויר נקי ובריא לילדנו ולדורות הבאים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה