השוק

נוקד, הראל והפניקס השקיעו 45 מיליון שקל ב-TGI

חברת TGI עוסקת בייצור ארונות חשמל וייצור רכיבים לתעשיית הרכב גייסה את הכסף באמצעות הקצאה פרטית של מניו ואופציות לפי מחיר של 2.3 שקל למניה; הפניק למעשה כבר מחזיקה בכ-6% ממניות החברה; ההנפקה בוצעה בהנחה של 3% על המחיר בבורסה
ניצן כהן | 
בורסה (צילום unsplash)
חברת TGI השלימה גיוס של 45 מיליון שקל באמצעות הפנפקה פרטית של מניות ואופציו לשורה של גופים מוסדיים מובילים ובינהם קרן נוקד של רועי ורמוס וחברות הביטוח הראל והפניקס. 
במסגרת הגיוס, שיתבצע בדרך של הקצאה פרטית, תנפיק החברה למשקיעים מניות במחיר של 2.3 שקלים למניה, וכן כתבי אופציה למניות. בעלות השליטה – קבוצת DBSI וברין השקעות – צפויות להשתתף בסבב הגיוס, בהיקף של כ-10 מיליון שקל נוספים. הכנסות TGI גדלו בחציון הראשון של 2022 בכ-34% לכ-97 מיליון שקל, והחברה עברה מהפסד לרווח נקי של 8 מיליון שקל (נתוני פרופורמה).
 
יו"ר TGI, ברק דותן: "TGI נמצאת בימים אלה בעיצומו של מהפך עסקי, בהתאם לאסטרטגיית הדירקטוריון שיעדיו ליצור קבוצה תעשייתית משמעותית בתחומי התשתיות, הנדל"ן והרכב. גיוס ההון מארבעה משקיעים מובילים – נוקד, הראל, מור והפניקס - הינו הבעת אמון בפעילות החברה ובעסקאות האחרונות אותן ביצענו וחתמנו – רכישת תמחש תעשיות מתכת וחשמל וחתימת ההסכם לרכישת השליטה (55%) בחברת מחליפי החום לורדן. קבוצת DBSI וברין השקעות ממשיכות להאמין ב-TGI ובאסטרטגיה שהתווה הדירקטוריון, ואנו ממשיכים לפעול להפיכתה של TGI לקבוצה תעשייתית עוצמתית ומובילה, המחזיקה במגוון פעילויות איכותיות".
במסגרת הגיוס, שיבוצע בדרך של הקצאה פרטית, תנפיק החברה למשקיעים כ-19.5 מיליון מניות (כ-28.27% מזכויות ההון וההצבעה) במחיר של 2.3 שקלים למניה – הנמוך בכ-3.32% ממחיר המניה ביום המסחר שקדם למועד החלטת הדירקטוריון על הקצאת המניות. כמו כן יוקצו למשקיעים כ-6.5 מיליון כתבי אופציה למניות, שאינם רשומים למסחר, הניתנים למימוש במחיר של 3.20 שקל עד לאוגוסט 2025.
במקביל מדווחת החברה כי במועד אישור ההקצאה, אישרו ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה הקצאה נוספת של מניות בסך של 10 מיליון שקל לבעלות השליטה בחברה – קבוצת DBSI וברין השקעות - בתנאים זהים. ההקצאה לבעלות השליטה מחייבת אישור האסיפה הכללית. בשקלול חלק בעלי השליטה, גיוס ההון הכולל יסתכם בכ-55 מיליון שקל, בנוסף לתמורה עתידית אופציונאלית בסך של כ-25 מיליון שקל, שתנבע ממימוש כתבי האופציות למניות.
TGI, שעברה לשליטתה של קבוצת ברין-DBSI ביולי 2021, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק ארונות חשמל, ציוד עזר ללוחות חשמל ומוצרי מתכת שונים, לאחר שהשלימה באחרונה עסקה לרכישת פעילותה של תמחש תעשיות מתכת וחשמל. בנוסף, החברה מחזיקה בבעלות מלאה (100%) באורטל יציקות מגנזיום, העוסקת בייצור ושיווק מכלולים ממגנזיום לתעשיית הרכב המסורתית ולרכבים חשמליים.
באחרונה חתמה החברה על הסכם לרכישת השליטה (55%) בלורדן, המחזיקה בפעילות גלובלית רחבה בתחום ייצור מחליפי חום למיזוג אוויר ולשימושים נוספים. במסגרת העסקה, שטרם הושלמה, החברה תשקיע 13 מיליון שקל בעבור 55% מהון המניות של לורדן. בהסכם עם המוכר, קיבוץ כפר סאלד, נקבעה גם תמורה עתידית מותנית בסכום של עד 8 מיליון שקל, שתשולם כנגזרת לתוצאות הכספיות של לורדן בשנים 2022-2024.
בשבוע שעבר פירסמה TGI את התוצאות הכספיות לחציון הראשון של 2022. הכנסות הקבוצה בחציון הראשון של שנת 2022 הסתכמו בכ-96.9 מיליון שקל, גידול של 33.8% לעומת הכנסות בסך 72.3 מיליון שקל בחציון הראשון של 2021. הרווח הנקי הסתכם בחציון הראשון של 2022 בכ-8 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך 5.2 מיליון שקל בחציון המקביל ב-2021 (התוצאות הינן במונחי פרופורמה, המשקללים באופן מלא את תוצאות הפעילות של תמחש תעשיות מתכת וחשמל, שהעסקה לרכישת פעילותה הושלמה ב-1 ביוני 2022).
בהילקח בחשבון את התוצאות הכספיות שנמסרו לחברה מלורדן (שאינן סקורות ואינן מבוקרות), הרווח מפעולות רגילות המתואם של קבוצת TGI היה מסתכם בחציון הראשון של 2022 בלמעלה מ-16 מיליון שקל. בהתאמה, ההכנסות המצרפיות של קבוצת TGI בחציון הראשון של 2022 היו מסתכמות בכ-145 מיליון שקל.
במסגרת הדו"חות הכספיים, TGI דיווחה על מעבר לרווח חשבונאי נקי של 2.1 מיליון שקל בחציון הראשון של 2022, לעומת הפסד בסך 10.2 מיליון שקל בחציון הראשון של 2021. בנוסף, החברה עברה להון עצמי חיובי בסך 15.2 מיליון שקל, נכון ליום 30 ביוני 2022, לעומת גירעון של 7.1 מיליון שקל בהון העצמי ביום 30 ביוני 2021.
TGI, הנמנית על קבוצת ברין-DBSI, מתמקדת בפעילות תעשייתית לתחומי התשתיות, הנדל"ן והרכב. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק ארונות חשמל, ציוד עזר ללוחות חשמל ומוצרי מתכת שונים, לאחר שהשלימה באחרונה עסקה לרכישת פעילותה של תמחש תעשיות מתכת וחשמל.
בנוסף, הקבוצה מחזיקה בבעלות מלאה באורטל יציקות מגנזיום, העוסקת בייצור ושיווק מכלולים ממגנזיום לתעשיית הרכב המסורתית ולרכבים חשמליים. מוצרי אורטל נמכרים ליצרניות רכיבים לשוק הרכב (Tier 1), והם מורכבים, בין היתר, בכלי רכב של ג'נרל מוטורס. קבוצת ההשקעות ברין-DBSI של ברק דותן ויוסי בן שלום רכשה את השליטה ב-TGI בשנת 2021. יו"ר החברה הינו ברק דותן, והמנכ"ל הוא ערן תיבון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה