השוק

ביקושים של כמעט 700 מיליון שקל בהנפקה של מטריקס

המשקיעים המוסדיים הזרימו ביקושים גבוהים של 700 מיליון שקל בהנפקה של מטריקס שהחליטה בתורה לקחת כ-290 מיליון שקל; מטריקס יצאה אתמול לבלש המוסדי של ההנפקה ביום כמעט בלתי אפשרי
ניצן כהן | 
מוטי גוטמן (צילום עידן גרוס)
ביקושים של כמעט 700 מיליון שקל נרשמו הלילה בהנפקת האג"ח של מטריקס. החברה החליטה לקחת כ-290 מיליון שקל מהביקושים האלה וכל זה ביום כמעט בלתי אפשרי בשווקים הפיננסיים.
ההנפקה של סדרת אג"ח חדשה הייתה אתמול בתנאים בלתי אפשריים. מדד המחירים לצרכן התפרסם אתמול בארה"ב והוא היה גבוה מהתחזיות המוקדמות מה שמביא באופן כמעט מיידי לעליית תשואות האג"ח ולצאת להנפקה ביום כזה זה כמעט בלתי אפשרי. אבל מטריקס יצאה ואף קיבלה ביקושים לא קטנים. את ההנפקה הוביל ווליו בייס.
 
מטריקס היא חברה מעניינת. מדובר בחברה מהוותיקות בשוק ההון המקומי שיש לה זרועות פיתוח ותחזוקה של תוכנה כמעט בכל תחום אפשרי. אחד התחומים החזקים של החברה הוא התחום שעוסק בפיתוח ותחזוקה של מערכות מחשב למשרד הביטחון בכל נושא ההקמה והתפעול של קריית התקשוב החדשנית של הצבא.
מטריקס היא חברה שזקוקה להרבה מזומנים בעיקר בשל אופי הפעילות שלה שכולל תשלומי שכר למהנדסים, מפתחים וכן הלאה בתחילת תהליך הפיתוח וגביית התשלום מהלקוחות במעלה הדרך (בדרך כלל על פי אבני דרך במהלך הפרויקט אבל בלא מעט מקרים גם רק בסופו של פרויטק) וזה מחייב אותה לשמור על רמות נזילות גבוהות. נכון להיות מחזיקה מטריקס קצת יותר ממיליארד שקל באמצעים נזילים והגיוס של אתמול אמור להיות מיחזור של חוב קיים ועיבוי קופת המזומנים.
בשנה שעברה הוכרה חברת הבת של מטריקס - מטריקס דיפנס - כחברה ביטחונית מונחית מלמ"ב וזו הייתה התפתחות משמעותית בעולמות של החברה. ההכרה הזו מאפשרת בראש ובראשונה לחברה לקחת חלק בפרוייקטים עתירי ידע של מערכת הביטחון המקומית אבל היא גם מאפשרת לה, בכפוף למגבלות מתבקשות, לייצא את הידע שלה מה שיוצר לה מקור הכנסה משמעותי בטח בעולם שהולך ומשקיע יותר כסף (הרבה יותר כסף) בעולמות המיחשוב של צבאות ברחבי העולם.
בחודש שעבר הפך בית ההשקעות מיטב לבעל עניין בחברה וזה תחת מספר הנחות עבודה מעניינות: הנחת העבודה הראשונה מדברת על עוצמה של חברה בתחום שלה, כזו שיודעת לייצר ערך לאורך זמן. הנחת העבודה השניה היא תשלום דיווידנדים וכאן מטריקס נסחרת בתשואת דיווידנד של 5.2% וזו תשואת דיווידנד יפה. הנחת העבודה השלישית היא פוטנציאל הצמיחה של החברה וכאן אנחנו חוזרים לפעילות זרוע הביטחון של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה