השוק

בנק הפועלים: חכו לשנה הבאה - עליית מחירי הדירות תתמתן

מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים אומר היום כי עליית מדד תשומות הבניה תתמתן בעיקר בגלל ירידת מחירי הסחורות ואם נוסיף לכך את קצב התחלות הבניה המרשים, הרי שנקבל התמתנות משמעותית בעליית מחירי הדירות כבר בשנה הבאה
ניצן כהן |  4
מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים (צילום אילן בשור, pexels, Magma Images)
מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים ואחד הכלכלנים הבכירים בשוק ההון אומר היום כי קצב עליית מחירי הדירות יתמתן כבר בשנה הבאה ומדובר בהערכה ראשונה של גורם משמעותי בשוק שיש לשים אליה לב.
שפריר אומר כי חרף ההתמתנות הניכרת ברמות הביקוש בחודשים האחרונים, והעלייה המסוימת בהיצע הדירות – מחירי הדירות המשיכו לעלות בחודש האחרון בחדות (עלו בעוד 1.3% MoM ובכ- 17.9% בסיכום השנה האחרונה).
 
"יחד עם זאת, ההתמתנות הנוספת הצפויה בביקושים בשנה הקרובה (על רקע התקררות שוק ההי-טק והעלייה החדה בריבית), בשילוב עם עליית ההיצע (מלאי הדירות החדשות והתחלות הבנייה) והערכתנו להתמתנות צפויה בקצב עליית מדד תשומות הבנייה (לאור ירידת מחירי הסחורות) תומכים בהתמתנות ניכרת בקצב עליית מחירי הדירות בשנת 2023" הוא אומר.
באשר לעליית המחירים הכוללת בישראל, אומר שפריר כי "מדד חודש אוגוסט ירד ב- 0.3% MoM - מעט מתחת להערכתנו לירידה של 0.17% (לא מעוגל) ולעומת ממוצע ציפיות החזאים לירידה של 0.10%. האינפלציה בסיכום השנה האחרונה עלתה ב- 4.6% - עדיין משמעותית מעל ליעד יציבות המחירים של בנק ישראל.
"חשוב לציין כי הירידה במדד בחודש אוגוסט נבעה ברובה מירידה חדה במחירי הדלקים (0.64%- למדד), ומייסוף השקל אשר הוריד טכנית את מחירי הטיסות (0.14%- למדד). מאידך, מחירי החשמל העלו את המדד בכ- 0.18%.
"למרות הירידה במדד חודש אוגוסט, ליבת האינפלציה בישראל נותרה ברמה גבוהה מאד ואינפלציית השירותים ממשיכה להיות גבוהה מאד  - עובדה התומכת בהמשך העלאות ריבית מצד ב"י - אנו מעריכים כי בנק ישראל יעלה את הריבית בפגישה הקרובה בכ- 50bp וכי הריבית תעלה עד לרמה של כ- 3.50%. נציין כי טרם פרסום המדד - השוק תמחר כי ריבית ב"י תעלה בחודשים הקרובים לרמה של 3.75%".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    קשקוש
    הומלס 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי של בשורה,בעוד שנה לא יהיה אדם אחד ללא דיור כי המחיר יתמתן.במקום שתי מיליון שח לדירה שני חדרים המחיר ירד למיליו מדע מאות חמישים.ממש מציאה.על מי אתם עובדים. עשקנים ?
    סגור
  • 3.
    אני מעלה מחירים
    משכיר 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודע מה איתכם אני ממש בהיי,אני דופק מחירים ומשלמים לי חופשי.4 דירות 28 אלף שח וזה הולך להיות 35 ,אלף. אני פשוט בהיי
    סגור
  • 2.
    איך זאת סיבה לחכות?
    עופר לנדא 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התמתנות בעליות משמעותה שהמחיר ימשיך לעלות, אבל בקצב איטי יותר, כלומר מי שיחכה - ישלם יותר מהיום.
    סגור
  • 1.
    התמתנות או ירידה חדה ...? (ל"ת)
    שי לפידות 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור