השוק

חברת החשמל עם ירידה ברווחים, למרות עליית התעריפים

ללא יו"ר ומנכ"ל: על פי הוראת מנהל החברות הממשלתיות, חברת החשמל מציגה דו"ח. ברקע נמצאים גם עליות מחירי הדלקים והתחזקות הספקיות הפרטיות
איתן לויטס | 
החשמל בדרך להוזלה? (צילום shutterstock)
מנהלת רשות החברות הממשלתיות החליטה כי מעתה הדוחות הכספיים של החברות הממשלתיות יפורסמו בזמן אמת בהתאם למקובל בחברות הציבוריות והעסקיות במשק. היום התפרסמו דוחות של חברות מרכזיות במדינה וביניהן רכבת ישראל, הנמלים, התעשייה הצבאית וגם חברת החשמל.
החברות הממשלתיות בישראל רשמו רווח נקי מצרפי (כולל רווחים חד פעמיים) בסך של כ-1.2 מיליארד שקל במחצית הראשונה לשנת 2022. הכנסות החברות הממשלתיות הסתכמו בסך כ-45 מיליארד שקל, והרווח התפעולי הסתכם בסך כ-700 מיליוני שקל.
 
על פי דו"ח חברת החשמל, ההכנסות בחצי השנה מינואר עד יוני, עמדו על כ-10.5 מיליארד שקל. הנתון מהווה עלייה מחצי השנה הראשונה של 2021, בה ההכנסות עמדו על 10 מיליארד שקל. העלייה בכחצי מיליארד שקל, נבעה בעיקר מעליית תעריפי החשמל.
הרווח לתקופה זו עמד על 860 מיליון שקל, עלייה של 52 מיליון לעומת 808 מיליון במחצית השנה הראשונה של 2022
למרות העלייה החצי-שנתית, בתקופה של רבעון רשמה החברה ירידה בהכנסות בכ-200 מיליון שקל - ברבעון אפריל-יוני 2021 ההכנסות עמדו על 4.9 מיליארד, וכעת עמדו על 4.7 מיליארד.
 
הרווח לתקופה זו, תקופת הקיץ שמתאפיינת בצריכת חשמל מוגברת, עמד על 575 מיליון שקל, לעומת 608 מיליון בתקופה הזהה בשנה שעברה. למרות שיאים חדשים של צריכת חשמל, עליית מחירי הדלקים גרמו לירידות הללו בהכנסות וברווחים
הנתונים של הרבעון האחרון מגיעים על רקע העובדה שהחברה פועלת בזמן האחרון ללא יו"ר, ועם מ"מ מנכ"ל, לאחר פרישתם של יפתח רון-טל ועופר בלוך. מינויו של מאיר שפיגלר למנכ"ל לא קודם לבסוף והפרשה גמרה בטעם מר מבחינת כל הגורמים. בנוסף לאלו, פורשים באוקטובר הקרוב היועצת המשפטית של החברה יעל נבו, וסמנכ"ל התפעול והלוגיסטיקה דב כהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה