השוק

ארדואן בצרות: האינפלציה בטורקיה טיפסה לשיא של 83%

המשבר הכלכלי בטורקיה מעמיק והאינפלציה שוברת שיא של 24 שנים - 83%, כאשר על פי הערכות מומחים היא אפילו מגיעה עד 186%. ברקע: ארדואן מוריד את הריבית במקום להעלות, ומסכן את המשך נשיאותו
מערכת ice |  1
אינפלציה בטורקיה (צילום ויקיפדיה, shutterstock, freepik)
הכלכלה הטורקית בקריסה: שיעור האינפלציה בטורקיה הגיע לשיא של 24 שנים – 83%, כאשר מגזרי התחבורה, המזון והדיור ספגו את העלייה הגדולה ביותר. לפי הערכות מומחים מהמכון לאינפלציה, שיעור האינפלציה האמיתי הוא גבוה בהרבה ומגיע עד לכדי 186.27%.
BBC דיווח כי נשיא טורקיה טאיפ ארדואן נקט בצעד לא שגרתי של הורדת הריבית במטרה לתמרץ את הכלכלה המקומית, זאת בעוד שרוב הבנקים המרכזיים דווקא מעלים את הריבית כדי להלחם באינפלציה. ארדואן תיאר את שיעורי הריבית כ"אם ואב של כל הרוע", ונוקט במדיניות קבועה של התערבות בשוקי המט"ח. בענף התחבורה עלו המחירים בשנה האחרונה ב-117.66%, ובמזון ומשקאות לא אלכוהוליים היתה עלייה של 93%. הורדת הריבית בשנה שעברה מ-19% ל-14% גרמה לירידת ערך הלירה הטורקית, ממה שמקשה על ייבוא סחורות מחו"ל.
 
הלירה הטורקית הידרדרה לשפל חדש כך ש-18.56 לירות שווים דולר אמריקאי אחד. בבנק האמריקאי ג'יי.פי מורגן מעריכים כי האינפלציה בטורקיה תישאר "בטווח הגבוה באופן חריג עד שהמדיניות תחזור להיות מסורתית".
בנאום בטלוויזיה ניסה ארדואן להרגיע את הציבור הטורקי ואמר כי "נתגבר על סוגיית האינפלציה". האינפלציה המשתוללת והמשבר הכלכלי מאיימים על המשך שלטונו של ארדואן, לקראת הבחירות הצפויות בטורקיה בשנה הבאה. עליות המחירים בטורקיה מושפעות כמו בכל העולם וגם אצלנו, מהמחסור באספקה בעקבות משבר הקורונה וכמובן המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה, שהובילה לעלייה במחירי האנרגיה והמזון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גנבי שילטון
    ירון בן נון 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום שכתבי העיתון המטורלל .יכתבו על טורקיה דברים שאין לנו עינין בהם.היה עדיף שיכתבו בהקשר של טורקיה שהיא מישטלתת על רבו של הים התיכון הישתלטות במים טריטוריאלים מלאה עד לוב. וכל כלי שיט ישראלי יצטרך ויזה מטורקיה ולשלם או לחזור ארצה.
    סגור