השוק

האינפלציה בטורקיה משתוללת, והבנקים בכווית בלחץ

האינפלציה המשתוללת בטורקיה גורמת להפסדים גדולים בבנקים מנסיכויות המפרץ שמחזיקים סניפים במדינה
מערכת ice | 
סל קניות (צילום shutterstock)

בנקים מנסיכויות המפרץ שעבדו עם טורקיה ספגו הפסדים כספיים קשים מאז שהמטבע הטורקי צנח בקצב מהיר ב-2018 ויצר אינפלציה קשה. כעת, מנהיגים בכמה מדינות עשירות בנסיכויות המפרץ מוכנים למכה נוספת בשנה הבאה בגלל הקשרים שהם מנהלים בטורקיה, על פי דו"ח עדכני מחברת הרייטינג Fitch.
 


בנקים במדינות כמו בחריין, כווית, אומן, קטאר, ערב הסעודית והאמירויות עם שלוחות בטורקיה היו צריכות להסתגל לדו"חות של היפר-אינפלציה במחצית הראשונה של 2022. האינפלציה המצטברת בטורקיה במהלך שלוש השנים האחרונות זינקה מעל 100%. על פי הדיווחים, בנקים עם שלוחות בטורקיה ספגו הפסדים של כ-950 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2022, כשהמפסידה הגדולה היא NBD, הבנק השני בגודלו בכוויית.

הלירה הטורקית הפסידה השנה 26% משוויה לעומת הדולר, מה שהופך את היבוא ואת רכישת מוצרי היסוד להרבה יותר מאתגרים עבור 84 מיליון התושבים בטורקיה. לפני חמש שנים, דולר אחד היה שווה בערך 3.5 לירות טורקיות, והיום דולר אחד שווה 18 לירות.
 

המדרון התחיל כשהכלכלה הטורקית צמחה במהירות אבל הבנק המרכזי שלה סירב להעלות את שיעור הריבית כדי לעצור את האינפלציה העולה. לזה הצטרפו גורמים נוספים כמו צמצום עודפי מטבע החוץ והעלייה במחירי האנרגיה, כולל סכסוכים עם ארה"ב שכמעט נגמרו בסנקציות על טורקיה, החמירו את האינפלציה. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה